Gå till innehåll

Ny Hanna, dom verkar ha insett att de finns pengar att hämta i saltvattenshobbyn.


NiXoN

Rekommenderade inlägg

Kalcium och Amoniak är på gång, ph finns det rätt många mätare/tester för så frågan är om det kommer att vara intressant för dom.

Jag räknade lite grovhugget på kh testet och reagenserna blir väl 2½-3½ kr/st per test, mot 1,15kr/st för salifet hos min lokala.

Jod hade varit intressant men vad jag kunnat läsa mig till under eftermiddagen så skall den inte fungera för saltvatten beklagligt nog.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KH vore trevligt att mäta lite mer exakt. Titreringstesterna är förvisso snabba och enkla men jag undrar lite över deras upplösning. Inte sällan tycker jag mig hamna mellan färgöverslagen så att det är oklart om jag ska tillsätta en droppe till eller inte. Och en droppe motsvarar en halv eller en hel enhet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du provat salifert´s Kh test(?), tar längre än de enkla dropptestet men är mer exakt. Det är nog min favorit i deras serie, själv får jag väldigt konsekventa värden och dom har visat värden som stämt överens med kalibreringsvätskan jag använt.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du provat salifert´s Kh test(?), tar längre än de enkla dropptestet men är mer exakt. Det är nog min favorit i deras serie, själv får jag väldigt konsekventa värden och dom har visat värden som stämt överens med kalibreringsvätskan jag använt.

Jag får kolla in den testen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...