candyman86 Postat 16 december 2004 Dela Postat 16 december 2004 Har ett STORT problem.....alla fiskar bara dör i mitt akvarium.....har kollat alla värden förtielva gånger men finner inget fel.det enda som jag fått att överleva är en blå/gul fråken och en Ecsenius Bicolor.Har även lite skivanemoner en liten sacro frag och fraggar från två andra koraller som jag inte riktigt minns vad dom hette, och dom mår hur bra som hellst!.snälla nån FÖRKLARA VARFÖR!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vitamin Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Tyvärr händer detta lite då & då med en del akvarium. Det ärjättesvårt att säga vad det kan bero på. Men du får skriva upp alladina värden & slänga in dom i tråden, hur mycket LS, hur stort kar,skummare, mm? Hur länge har karet varit igång? Var har du köpt din LS,har du korallsten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Hur länge lever de eller hur fort dör de efter inköp? Hur länge acklimatiserar du fiskarna innan du lägger i dem i akvariet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Taipan Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Det finns nog 2 vanliga anledningar. Att dom inte äter som dom ska eller någon typ av prickar, om dom får Chryptocarion kan det gå väldigt snabbt så man kanske inte märker det, en uv kan hjälpa men den är inte 100%. Jag har oxo haft fiskar som dör på något mystiskt sätt, en gul kirurg som åt bra och hade varit i akvariet i ca 2 Mån bara försvann över en natt, hittade aldrig liket........../ M Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 För lite information för att man ska kunna göra något annat än att gissa...Hur stort akvarium har du?Hur länge har det varit igång?Vad har du för utrustning?Vad har du för vattenvärden? Vad har du mätt?Vad är det för fiskar som har dött? Hur länge hade du dem innan de dog? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Taipan, kanske det var en mantis, det försvann en del fiskar i mitt kar spårlöst och det var en mantis, dom kan ta relativt stora fiskar, "min" tog en C.rostratus på ca 9cm, eller ja den fick ett djupt jack i sidan som den dog av.Mvh Michael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Kom att tänka på att om det bara e en fisk som har dött på det sättet e det nog ingen mantis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Jag har oxo haft fiskar som dör på något mystiskt sätt, en gul kirurg som åt bra och hade varit i akvariet i ca 2 Mån bara försvann över en natt, hittade aldrig liket........../ M Anemoner eller elefantöron i karet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Elefantöron?? Vad är det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Det är dom stora flaxande sakerna som sitter på varsit sida om huvudet på en elefant petrol http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=6 57Så ser de ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Hehe.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Taipan Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Har en anemon men tror inte att det är den, clarkii's är ilskna rackare, räkan är jag oxo skeptisk till. Men man vet aldrig......... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 17 december 2004 Dela Postat 17 december 2004 Vanligtvis är det på natten fiskarna simmar in i anemonen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
the rookie Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 vilken typ av anemon ...är det en haddoni har du anledningen där ...typ 85% säkert ...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vahagn Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Men försvinner dina fiskar eller hittar du dem döda i karet? Jag har ju inte någon egen erfarenhet men om det hade varit mantisar och anemoner då borde man väl inte hitta kropparna, eller hur? Åtminstone rätt särgade i så fall.Hittar man de tillsynes helskinnade så är det väl sjukdom eller nåt annat mindre än en mantis eller anemon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anders Häll Postat 17 januari 2005 Dela Postat 17 januari 2005 Det kan inte vara så att du har limmat karet med ngt som t.ex badrumssilicon?? Eller ngt annat som innehåller antialg medlel eller liknande??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.