Gå till innehåll

Lynxens RSM 130


lynxen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Du vet kanske nån som har lite fraggar som kunde passat ;)

har alltid som oftast lite fraggar lite här o där.. ser ut som du valt o gå åt mjukis korall akvarium, .. oftast lätta o enkla koraller.. jäkligt synd på firrarna.. jag hade också ett par en gång.. överlevde inte , min salarias jagade dom till döden skulle jag gissa, tyvärr

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har alltid som oftast lite fraggar lite här o där.. ser ut som du valt o gå åt mjukis korall akvarium, .. oftast lätta o enkla koraller.. jäkligt synd på firrarna.. jag hade också ett par en gång.. överlevde inte , min salarias jagade dom till döden skulle jag gissa, tyvärr

mvh manne

Samlar på mig lite smått o gott innan det stora karet är på plats sen kommer RSM:et säljas.

Kommer köra balling i det stora då kommer jag ha mer stenkoraller.

Får ta o hälsa på dig o se på ditt irl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samlar på mig lite smått o gott innan det stora karet är på plats sen kommer RSM:et säljas.

Kommer köra balling i det stora då kommer jag ha mer stenkoraller.

Får ta o hälsa på dig o se på ditt irl.

är du lika trevlig som petter så är du välkommen när tiden finns.!

lika bra att du börjar ta tag i det stora karet ganska omgående, man bli lätt fast i hobbyn!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är du lika trevlig som petter så är du välkommen när tiden finns.!

lika bra att du börjar ta tag i det stora karet ganska omgående, man bli lätt fast i hobbyn!

mvh manne

Trevlig o trevlig;)

Det hade varit trevligt att träffas.

Jag jobbar på det, plockar på mig grejor efter hand. Skall ta o beställa glas snart, har ju lite av sötprylarna att göra av med. Kar, pumpar mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Ett par bilder på den mycket trevliga Salariasen från Manne.

Nån som har en idé varför min ena Euphyllia ser ut som den gör? Ser pigg ut men det ser lite märkligt ut där den är "öppen". Ser nästan ut som en ny mun håller på att bildas.

Håller för övrigt på att köra hem glaset till det nya karet nu, sista bitarna hemma idag.

Satan va grannt glas med fasade och polerade kanter runt om, och med Diamondglas till frontrutan. :ler:

post-2324-14468921332743_thumb.jpg

post-2324-14468921332969_thumb.jpg

post-2324-14468921333136_thumb.jpg

post-2324-14468921333297_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oki det låter bra att det är som den växer.

Han verkar riktigt glad för maltabletterna, ser ut som vi hade sprungit runt med en tallrik i munnen.....Men han får fullständigt spatt när pelletsen kommer i far runt som en tok och jagar dem.

Stig: Skall kolla viket märke jag har på maltabletterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack det hoppas jag på. Jo jag limmar det själv. Limmade mitt första kar för 23 år sen, ett ramakvarie på 200l. Bara man är noggrann med förarbetet så skall det nog bli bra.

Behöver bli av med det gamla karet nu, men det verkar inte finnas något intresse alls för det.:x

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack det hoppas jag på. Jo jag limmar det själv. Limmade mitt första kar för 23 år sen, ett ramakvarie på 200l. Bara man är noggrann med förarbetet så skall det nog bli bra.

Behöver bli av med det gamla karet nu, men det verkar inte finnas något intresse alls för det.:x

det verkar väldigt svårt o sälja just karet.. just nu är det poppis med Kub liknande modeller.. inget som du kan återanvända på något sätt ?

har fu fått klart för dig hur du ska få till sump o sånt ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja vill inte kladda med det utan bara bli av med det och få en liten slant för det.

Ang sumpen har jag köpt ett 160l kar som jag skall ha som sump. Jag kommer nog ha osmosen i 25l dunkar bredvid sumpen och sen köra med ett fack i sump med färdigblandat saltvatten och resten med tekniken, alternativt hela karet som sumpdel med en större del för levande sten och sen ha en extern behållare för färdigblandat saltvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...