Gå till innehåll

salt i stället för diskus


cheva

Rekommenderade inlägg

Innan jag börjar att skriva så ber jag att ni har överseende för min stavning. Det är inte lätt att vara ordblind.

det började med hur möbel en skulle se ut och stort den skulle vara. Det blev en 720 balja jag börja skisa på stelningen det blev en i metal ramen 40x40x1,5 benen 50x2 diametern och fure dörar

sen va det baljans tur vi hade bestemt hel tekande i fure med frisk luft in tag

sen va det supens tur att byga med sam råd kent på Zoogiganten - Lomma och Mattias på

KORALLCENTER i Malmö

1000x350x450 och yt av rningen 300x200x300 och var den skole sita och rör diametern til

och från sen kom frågerna vadför teknik vi skole ha inredningen i karet det blev Back to nature slimline .4 st strimers 1 våg masin är besteld. 8st 39w T5 i jus rampen + at där är plats til mer jus i den efter hand. 6st data flektar som syler ner vaten ytan tärmostatstyrda är på op bygnad.

supen består av 20w uve jus H&S skimer eheim stelbar Cirkulationspump

hemabygd biopellets reakter

post-5206-14468920550085_thumb.jpg

post-5206-14468920550158_thumb.jpg

post-5206-14468920550324_thumb.jpg

post-5206-14468920550469_thumb.jpg

post-5206-14468920550623_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att se dina bilder här åxå Denny! För de som undrar så ser det ännu bättre ut i verkligheten!

Vi får se om vi kan få till så vi kan lägga in nåt klipp på dina pellets. Glöm inte att uppdatera med lite bilder på det levande åxå... som kejsarna till exempel.

Fint!

Förresten så stämmer nog inte måtten va?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag fortseter där jag sluta stelningen va färdi förutom lokerna det blir de sista jag seter på plats furet ront baljan va klart det va bara listerna kvar vi började fyla baljan med osmos vaten det vara inte så lenge det slo os en tangke holer golvet vi har en vaten seng på andra sidan vegen sirka en kobik plos karet sirka 1ton det va bara at ploka fram dongkar och börja töma 450 liter fram med hantruken och lufta karet och fluta karet det är tur at man har en förstående fru vi fik möblera om i vardasrumet sen va det bara at köra vidare i med osmos vatnet i väg hemta salt vekan där på 6 stora påsar levande gus 15kilo levande sten utliga 25 kilo levande sten frid fröd karet rulade på värderna va bra daks för fisk det blev två klan fiskar en sand vendare vaten värderna va bra sen ble det 2 st mjuka koraler en sjöstjärna sen kom prublemen sjöstjärna dog sand vendaren hopade ut vaten värdena så för :jävul: ut del vat byte jorde vi men nåt stemde inte plokade up mjuk koralerna dom lokdade apa fler vaten byte vanet började stabiliserasaj men vi gav inte up .

post-5206-14468920558939_thumb.jpg

post-5206-14468920560736_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag för påpeka at det är 20 år sen vi hade salt så alt va nyt för os levande grus sten T5 rör somp alt va de heter nu men vi gav inte op vi skafade sirka 15 kilo inkörd sten til la ner i baljan pö om pö och höl kål på vaten värdena det blev bara betre sen blev det nyj sand vändare en kirug två dvärkejsare peles reaktern och nu en doris vi ventar på et bangai pare plos en koral.vad som hende med karet inan kan vi inte svara på men en sak har vi lärt os ta det longt bråska inte ha alti grejer hema ha et kranten kar hema exra salt tester och deverse tibehören. ensak har vi bestemt det blir mer fisk en koraler.en sak kan jag seja jag har hålt på med akvarie fiskar sen ja va 15 år gamal det har blivet en masa kar med selskaps fiskar eler soklider odlat drat op vekster bykt benstelningar eler kompleta kar det snugaste man kan ha är et salt kar seta saj ner en kvel med en go wiski ok njuta av karet det är höjd pogten på en long arbets veka :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...