Gå till innehåll

Hej! Jag är ny här, funkar detta ?


Neostar

Rekommenderade inlägg

Vill bara säga att jag var bromma på zo där och pratade med en jätte gulig tjej som pratade så varmt om saltvatten fiskar och akvarium för mig och min sambo, så jag blev så himla SÅLD att jag tänkte handla ett på onsdag.

Funkar det här akvariet eller är det CRAP:

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=4100&prodid=7766&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D4100

Annars ett mysigt och väldigt informations givande forum :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det funkar nog, men det kan kanske bli billigare om du köper egna prylar och sätter ihop ett eget. Det finns en tråd där en användare sätter upp ett sådant akvarium, ska se om jag kan hitta den och länka.

Kul med en till som är fast, Lycka Till

Blackizzz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pris har inte så stor betydelse, bara det går smidigt

Farliga ord i denhär hobbyn;)

Kolla på ett Elos akvarium om du vill ha något snyggt med lite färdig teknik.

Annars så finns de flera små paketlösningar men få av dom drivs med orginaltekniken om man läser på forumet.

:W:

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clownhotell är på 58L ,AquaEl Reef Max 105L eller om du går upp lite i storlek Red Sea Max 130d.

I dom flesta färdiga paket så är det vissa delar som inte är så bra, eller så vill man helt enkelt ha bättre grejer, så många uppgradera sina kar med bättre skummare pumpar osv.

Om du letar runt lite kan du hitta trådar om dom olika karen o se vad du gillar bäst.

Jag skulle ta något av dom större. Finns begagnade här i köp och sälj.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkommen, jag har startat "om" några gånger och köpt flera kompletta burkar här på guiden och har blivit nöjd med samtliga.

Oftast är det nån som måste göra sig av med det och eller tröttnat så priset blir ju ofta en fördel samt att det förhoppningsvis är väl fungerande redan. Kan vara lite bökigt att få ihop akvarium sump osv i början om man inte har färdigt paket, vissa tycker själva bygget är kul (inte jag :) ).

Nackdelen är väl att du inte kan välja ex stenar koraller osv själv(om det innehåller sånt vill säga) och att de flesta överraskningar som kommer med i stenen (extra kul som nybörjare) redan dykit upp osv.

Men går ju alltid att komplettera med lite "färsk" sten om man vill.

Algblommningarna och en del nystarts tabbar osv har jag märkt och tyckte själv var jävligt långdragna och dryga i början, (känns som det blir en naturligare del när man vuxit ur det så vanliga nybörjar stress suget).

Men smaken är som baken, Min morbror har ett aquaell 105l tror jag de heter och det är han väldigt nöjd med, snyggt också. alltför små burkar begränsar ju det levande ganska mycket också. :) blev ett långt inlägg,,

vet inte om du blev nå visare kanske men, Brukar oftast bli bra hur man än gör i slutändan.

Mvh.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...