Postat 31 oktober 201014 år Härligt, nu har du pålägg till mackan, eller dom du vill göra hemgjord pizza så är det bara å riva
Postat 31 oktober 201014 år Jonas: Tack för krabban! Och det var fint att mitt tips men masken fungerade.Stig: Det var klassikern, doppa stenen i vatten med hög salthalt (var säkert du som tipsade mig en gång).
Postat 31 oktober 201014 år Författare Jag gjode som Petrol sa och blandade till en lite starkare blandning av saltvattnet i en hink. Doppade sen stenen i hinken och ut kom den fan....
Postat 31 oktober 201014 år Författare Hade jag haft fler krabbor, så hade du fått det, med tanke på den hjälp jag fick.... Jag kommer nog behöva mer hjälp, och du fler krabbor kanske....
Postat 1 november 201014 år Författare Här är lite nya bilder...Det blev ytterliga några kilo sten idag, (7kg) nu totalt 27kg....
Postat 1 november 201014 år Jo de är det jag har fått för mig oxå, kanske hans profil som inte är 'up to date'
Postat 1 november 201014 år Författare Jag har inte uppdaterat min profil....!!! Karet ska vara på ca 200 liter+sump.... Jag får väl gå in och ändra på min profil sen....
Postat 8 november 201014 år Författare Varför blir det bubblor på min sten, det är bara en av stenarna som får bubblor....?? På kvällen är den full med bubblor och på morgonen är dom borta.....
Postat 8 november 201014 år Författare Det låter inte bra, vad göra....?? Ta upp stenen och borsta av den eller vattenbyte...??
Postat 13 november 201014 år Författare Min hydrometer visade att jag hade en salthalt på 1.025, sen lånar jag Dannys refraktometer och den visar 1.030...!!!!!!!!!!!!!!!!Har bytt vatten nu, så det ligger på 1.029...Hur snabbt kan jag sänka det nu....??Stackars mina Clowner, tro fan att dom verkat nervösa.......
Postat 13 november 201014 år bara till o ta ut någon liter saltvatten o låta autopåfyllningen fylla upp med osmosvatten istället.. det bör du kunna rätta till på någon dag bara.. mvh manne
Postat 13 november 201014 år Hmmm.. Dom där bilderna påminner om dom jag såg på en snubbes iPhone i en källare i gemla häromkvällen.. kul att ha ett ansikte på folk ; ) Sent from my iPhone using Tapatalk
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.