Gå till innehåll

9/11 föreläsning om biologisk filtrering i Göteborg!


Vandal

Rekommenderade inlägg

Efterlängtad uppföljning om biologiska filter, pumpar & teknik fast med lite mer praktisk inriktning.Det blir även lite biologisk filtrering för saltvatten.

Lasse Forsberg återkommer till oss i GCG och GAF och följer upp sitt föredrag om biofiltrering...

Kaffe och bulle till självkostnadspris och även auktion av inlämnat gods (överlag sötvattensprylar)

Vi håller som vanligt till i ringliniens lokaler i gårda på J Sigfrid Edströms Gata 2, 416 64 Göteborg...

Hittar du inte så slå mig en plinga på 0706575287

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Lasse för ett strålande föredrag!

det som avhandlades handlade till en början om föreningslivet, iom att Göteborgs Akvarieförening antagligen lägger ner verksamheten, tråkigt eftersom de hållt igång sedan 1925...

senare handlade det om vattenkemi, bakterier och optimering av biofilter... många av oss såg ut som fågelholkar, men jag börjar ta till mig mer och mer...

frågestunden och allmänna diskussionen var som alltid väldigt bra och många fick svar på frågor som de undrat över länge...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett hjärtligt tack för en mycket givande föreläsning! Tyvärr fick jag gå strax efter kaffet och jag fick inte möjlighet att hälsa, då Lasse var hett eftertraktad som samtalspartner. :)

Nu föll bitarna bättre på plats med tanke på kemin i samband med biologiska filter. Det är enklare att ta till sig kunskapen när någon förklarar än att läsa sig till det själv. Så nu har man fått en del tankar och ideer.

Alltid kul att höra en yrkesman med stor kunskap och erfarenhet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...