Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

Okej, vad tråkigt. :( Men de hinner kanske komma in innan den 21e, så de finns ju en liten chans att du får vad du sökte. :) Dejong skulle tydligen få in en jätteorder snart så ditt finns kanske med på listan.

/André

Är också ute efter en grej , fanns inte med på listan heller.. Kan ju hoppas på det bästa.. Men nu när vi snackar dejong.. Vad äär en jätteorder för en leverantör i dejongs klass ?

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Är också ute efter en grej , fanns inte med på listan heller.. Kan ju hoppas på det bästa.. Men nu när vi snackar dejong.. Vad äär en jätteorder för en leverantör i dejongs klass ?

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Jag håller tummarna för dig. Jadu, de är en bra fråga. De stod i mejlet att de skulle få in en "super sändning från Australien."

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller tummarna för dig. Jadu, de är en bra fråga. De stod i mejlet att de skulle få in en "super sändning från Australien."

/André

Kan ju vara en låda med acans tex.. Säger inget om mängd direkt..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju vara en låda med acans tex.. Säger inget om mängd direkt..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

De kan de säkert vara. :) De har ju inget dåligt sortiment så gissar på att de kommer duktigt mycket för att fylla upp lagret om de nu uttrycks med "super sändning"

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag blivit av med mina stjärnpolyper och ena halva av min Sinularia. :) Skönt som attans! Fick lite mer utrymmer nu vilket jag har saknat en del. Stjärnpolyperna var ju ca 20-25cm så de byggde en del. Mer utrymme till kommande musslor och annat skoj. :D

Bilder kommer!

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag blivit av med mina stjärnpolyper och ena halva av min Sinularia. :) Skönt som attans! Fick lite mer utrymmer nu vilket jag har saknat en del. Stjärnpolyperna var ju ca 20-25cm så de byggde en del. Mer utrymme till kommande musslor och annat skoj. :D

Så... det var därför..?. haha!

Stjärnpolyper är på gott och ont, sprider sig som ogräs i karet. Jag lyfte ur de jag fick av dig ur 350L och satte dem i 110L. Håller med dig Andy, det finns roligare grejer att ha i sanden. :)

Har du mussla på gång?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så... det var därför..?. haha!

Stjärnpolyper är på gott och ont, sprider sig som ogräs i karet. Jag lyfte ur de jag fick av dig ur 350L och satte dem i 110L. Håller med dig Andy, det finns roligare grejer att ha i sanden. :)

Har du mussla på gång?

Ja de växer ju inte lite. :P Visst är de fina men de finns ju helt klart bättre saker att ha.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min ena egentillverkade sten har hoppat i karet nu. Den är ganska så smal och ca 25x30cm.

Står mot bakrutan och tanken är att de ska sitta någon snygg montipora och lite häftiga knappar på den. :)

post-5254-14468921999468_thumb.jpg

Det kommer en till fast dubbelt så stor om ett litet tag. Frugan var trött på att jag hade en spann med vatten i hallen, full med dönande pumpar.

Så jag får lugna mig lite. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fränt, ser bra ut jämfört med det platta blåa! :)

Tackar! Jag kan bara hålla med till 100%. Jag ångrar ju något enormt att jag inte satt dit en btn innan jag startade upp. Men de blev bra så här med. :) skoj att de fungerade bra att göra egen sten. Ett roligt projekt helt enkelt. :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lyckades få laka ur den sista stenen ändå. Den har legat ett bra tag innan med men jag tog en i taget nu istället och de gick lite snabbare att laka ur då. Så den ligger också i karet nu. Har ägnat en timme nu med att limma stenkoraller på de bägge stenarna så nu är jag nöjd. :) De fattas bara lite knappar och 3 montiporas. :) kommer bilder sen.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Lite smått och gott från dejong. Dock så kom inga musslor vilket gjorde mig besviken. :(

Minns du vad vi snackade om i bilen Ken? Med en sten vid ytan. :P Var bara tvungen att testa och de fungerade ju klockrent. Tog den stenen jag fick av dig och hängde upp. Den sitter där nu och än så länge stör de inte mig eller något i karet så den får stanna där. :)

/André

post-5254-14468922164396_thumb.jpg

post-5254-14468922163755_thumb.jpg

post-5254-14468922163973_thumb.jpg

post-5254-14468922164218_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog precis en bild på hur jag gjort. Kom på att de säkert va någon som skulle undra. :P

post-5254-14468922164605_thumb.jpg

Har lite glasremsor över efter mitt sumpbygge så tog en av dem och passade in en bit i karets mått helt enkelt. Sen lite stripes på de. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog precis en bild på hur jag gjort. Kom på att de säkert va någon som skulle undra. :P

[ATTACH]57675[/ATTACH]

Har lite glasremsor över efter mitt sumpbygge så tog en av dem och passade in en bit i karets mått helt enkelt. Sen lite stripes på de. :P

/André

Ser riktigt bra ut =) Blir en häftig effekt i karet av "taket" =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev en runda till ikea idag. Som tur är så tänker man alltid på karet så hittade lite Led-lister. Vill tona ut de intensiva blåa från Max'arna på kvällarna med lite vitt. Bländar ganska bra när man kollar på tv.

Imorgon tänkte jag montera allt. Hoppas på ett bra resultat nu bara! :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut!!

Blev ganska coolt med att hänga stenen så.:smiley20:

Tackar! Ja de blev lite häftigt. :) Tanken var en större som går ner en bra bit i karet men har inte plats så de får bli i nått annat kar i framtiden. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev en tripp till zoologiska efter jobbet igår. Hade funderat ett tag och nu äntligen blev de en elddvärgkejsare. :) Riktigt snygg fisk. Får ta lite bilder imorgon. Rutorna är för tillfället oskrapade och jag är duktigt trött efter dagens fisketur så orkar inte med de just nu. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer bilder som utlovat. Elddvärgkejsaren trivs bra i sin nya miljö men han har fått sig ett bett på stjärtfenan. Troligen ifrån min blå djävul som kan vara ganska tuff. Även mot mig! Attackerar i full fart och biter på händerna och armar. Dåre!

Men annars verkar de vara frid och fröjd. :)

post-5254-14468922188898_thumb.jpg

post-5254-14468922187926_thumb.jpg

post-5254-14468922188107_thumb.jpg

post-5254-14468922188297_thumb.jpg

post-5254-14468922188496_thumb.jpg

post-5254-14468922188695_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt bra ut Andy ! Fin firre.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tackar! Ja de är en vacker firre. Hoppas han får vara ifred bara. Men de tror jag.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...