Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

Ser fint ut André! Trachophyllian på bild 3 är ju fin som attans .... synd att det är fulländad kejsar mat....

Ser att du har köpt en Bubble magus. Jag har en som är som en storebror till din (200p) ser iaf snarlik ut i utseende fast mkt större.

Tackar! Ja den är jättefin. Vet inte hur de är med dvärgkejsare men min har inte rört den iaf. Jag hade inte fått in en större modell. Höll på ett bra tag med att få in denna i skåpet, hehe.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja de får vi verkligen hoppas. De stora är jag inte ett dugg orolig för men de små känner jag att de lätt kan stryka med. Har så jag kan stödmata men är mest orolig för resterande djur som lätt kan få för sig att ta sig en tugga. :/

/André

Ser väldigt fina ut, hoppas du klara av dom nu så dom inte dör bort för dig.

Mvh Manne

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den som är turkos genom ytan, vad köpte du den som?

Den andra lilla musslan, vad köpte du den som?

Mest nyfiken på hur det stämmer överens med listbenämningen. :)

Snygga är de oavsett!

Den som är turkos och den som är lite mer blå är köpt som maxima cook island. Se länk. http://www.deepoceanshop.dk/catalogsearch/result/?q=cook

Den lila är en crocea och köptes på WYSIWYG, dvs som de själv hade hemma. Där ser man ju en bild som är på exakt de man köper så fastnade för den direkt. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den som är turkos och den som är lite mer blå är köpt som maxima cook island. Se länk. http://www.deepoceanshop.dk/catalogsearch/result/?q=cook

Den lila är en crocea och köptes på WYSIWYG, dvs som de själv hade hemma. Där ser man ju en bild som är på exakt de man köper så fastnade för den direkt. :)

/André

Jag tänkte mer på om de var köpta som Grön och Blå eller bara Cook Island. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite av dagens leverans från do. En crocea på 9cm som jag fastnade för direkt och 2 styck maxima. Dock bara 4cm, skulle blivit större men fanns tyvärr inte. :(

[ATTACH=CONFIG]60905[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60908[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60906[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60907[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60909[/ATTACH]

/André

Jag köpte 4st yttepytte från DO, bara 2.5 cm i maj men nu är de nästan 5cm de växer som sjutton så du skall nog se att det inte spelar så stor roll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte 4st yttepytte från DO, bara 2.5 cm i maj men nu är de nästan 5cm de växer som sjutton så du skall nog se att det inte spelar så stor roll.

Ojdå, de var ju inte dåligt! :) Matar du med något eller du låter de klara sig själva? Isf med vad?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igår såg min crocea lite tråkig ut som bara var halvöppen. Imorse när karet fortfarande var släckt så tog jag upp den och gjorde en liten undersökning på vad det kunde vara. Hittade en borstmask som låg mellan musslan och stenen och 2 pyramidsnäckor. Rensade bort dessa och nu idag är den 3/4 öppen. :) Ska göra en koll ikväll afterdark på samtliga musslor. Resterande ser dock bra ut men lika bra att städa undan lite ohyra om de finns.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Fint kar André! Känner frugan din sedan gammalt och så fort jag skrev på facebook att jag skulle starta saltkar kom det fram att ni hade ett, och hon va där o tipsa om det ena och de andra, kul att hon engagerar sig!

Får väl kanske komma upp o hälsa någon dag, o kolla in det "live"=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint kar André! Känner frugan din sedan gammalt och så fort jag skrev på facebook att jag skulle starta saltkar kom det fram att ni hade ett, och hon va där o tipsa om det ena och de andra, kul att hon engagerar sig!

Får väl kanske komma upp o hälsa någon dag, o kolla in det "live"=)

Tackar! Ja hon sa att de var någon på facebook som skulle starta upp här i hässleholm. Hehe. Du är välkommen hit på ett besök.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

André

Hur har det gått med musslan ?

Mvh Manne

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag har missat helt att de var skrivit här. Hehe! Jo musslan mår bra. Har inte kollat efter fler snäckor men tror inte där finns fler för den ser bra ut nu. Resterande musslor mår också bra.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min ena svarta clown mår inte så bra just nu. :smiley13: Han lider av svält och ha fått en del bett på sina fenor. Därför tog jag beslutet att flytta han till mitt fraggkar som nästan är tomt efter all försäljning. Han får helt enkelt gå där tills han äter riktigt och repat sig lite. De ser även ut som han fått popeye på ena ögat.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har besökt Manne idag och snackat lite. Var länge sen man var där och kollade så det var dags nu. Trevligt!

Uppdatering på clownen. Han lever men vägrar käka och ser allmänt risig ut. Jag anar att slutet tyvärr är nära. :( Ögat är fortfarande svullet och har inte visat de minsta tecken på att lägga sig.

Gick loss på min Favia idag med diverse verktyg jag hittade i lådan. Med lite finlir och lite våld så lyckades jag få fram fem fraggar. Blir även snart en attack på min Sarcophyton igen. :)

De var ett tag sen jag la upp bilder så inom kort kommer det några nya.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt välfyllt ut andré! Cataphyllian verkar inte få plats riktigt.. Har plats till den hemma hos mig nu.. :)

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är välfyllt ja. :ler: Jo den får plats. Ska byta placering till mitten men har inte riktigt fått ordning på allt som ligger i vägen bara. Hehe! Men när den väl blir för stor så vet jag att den kommer trivas hos dig. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...