Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Lite härmis där.. :) Först maxarna o nu vortech ... Vad är härnäst grotech trea ?

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha. Jag kopierar dig med allt. Snart har jag en kub också. :) 3an kommer snart också.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska kopiera nåns kar så är det ju självklart ditt kar magnus. ett mycket finnt kar som funkar bra!!

Jag känner mig givetvis hedrad , väldigt kul att kunna insperera andra i denna hobby. Mitt kar är absolut inte optimalt men man jobbar ju på det ständigt.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för kub blir det ? Innehåll ?

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nej för tusan! De blir ingen kub, än! :) Men i framtiden kommer nog en när vi hittat ett hus med lite mer utrymme. Har redan planerat lite i förväg. :)

/André

Ändrat av Andy88
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har varit dålig på att uppdatera och min ls och gjort är helt urlakad. Tog väl ca 2 veckor med dagliga vattenbyten sen var de klart. :) De var bara ett test så de blev mest en massa fraggstenar och lite större flata sten.

Idag blandade jag en ny sats och har gjort en revpelare som ska stå mot bakrutan. Ca 25 bred och 45 hög. :) Kommer bli kanonbra!

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit lite dålig på att mata min solkorall. Lite lathet rättare sagt! :P Men nu de senare dagarna så har jag lockat alla munnar och den är i stort sett helt utslagen nu. :) Som vanligt så har min Sailfin kirurg lika stort intresse av matningen av korallen så han är alltid med i bilden. Matar med en halv petflaska och spruta, annars slukar kirurgen maten innan solkorallen ens smakat på den. Nu har han även börjat simma in i flaskan både innan och efter matning för att nå toppen där han sett maten komma ifrån. Han är hemskt roligt men ack så störig. :)

/André

post-5254-14468921730408_thumb.jpg

post-5254-14468921730605_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Doseringen är i full drift och än så länge är alla värde stabila. En osmosanläggning har också tillkommit och flyttat in i ena badrummet. Det var på tiden! :) Det har fungerat bra utan men kände att nu var de dags. ;)

Annars är de inget nytt som flyttat in i karet. Men snart skickas en beställning med diverse invånare, bla 2 musslor. :D

/André

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter ett vattenbyte idag som egentligen skulle gjorts igår fick de bli lite nya bilder. Såg att de var ett bra tag sen de kom upp några bilder.

Jag kollade samtidigt på lite gamla bilder och fy fasen vad de har växt. Min blåa pocillopora har blivit enorm på väldigt kort tid. Min sarcophyton har också blivit gigantisk.

post-5254-14468921905448_thumb.jpg

Att klaga på bilderna är välkommet. :) Är ingen mästare med kameran så snett och vingt blir de alltid.

/André

post-5254-14468921905053_thumb.jpg

post-5254-14468921905245_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Dejongtrippen har blivit försenad. :( Jag som längtat efter mina musslor på lördag.

Det är bara att stå ut och hålla humöret uppe. :)

/André

Trist. :(

Det var ju tur att man bokade av i tid... Inget av det jag beställde fanns på lager.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trist. :(

Det var ju tur att man bokade av i tid... Inget av det jag beställde fanns på lager.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Okej, vad tråkigt. :( Men de hinner kanske komma in innan den 21e, så de finns ju en liten chans att du får vad du sökte. :) Dejong skulle tydligen få in en jätteorder snart så ditt finns kanske med på listan.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...