Gå till innehåll

beställa fisk.


san_miguel

Rekommenderade inlägg

Deep Ocean kan ordna nästan vad som helst, om man har lite tålamod, då de hämtar direkt efter folks beställningar på en av Europas största importörer, som har sin verksamhet i Holland. Salar har erbjudit dig att skicka ett PM och förboka/beställa hem levande till dig, det är vad, 1.5mils resa till Sundbyberg? Det blir inte bättre än så. Den ena kan leverera lustiga exotiska och svindyra djur till rimliga priser, den andra ligger bokstavligen runt hörnet, och erbjuder uppenbarligen en förbaskat personlig service som är av vad jag har set 5'stjärning. Minst.

Ledsen, nä, jag vet inte fler som säljer "på nätet".

Sommartid kan man eventuellt köpa sniglar, fraggar osv skickade med expressgods, eller liknande av andra glada akvarister, men jag hade inte räknat med det vid den här årstiden.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Deep Ocean kan ordna nästan vad som helst, om man har lite tålamod, då de hämtar direkt efter folks beställningar på en av Europas största importörer, som har sin verksamhet i Holland. Salar har erbjudit dig att skicka ett PM och förboka/beställa hem levande till dig, det är vad, 1.5mils resa till Sundbyberg? Det blir inte bättre än så. Den ena kan leverera lustiga exotiska och svindyra djur till rimliga priser, den andra ligger bokstavligen runt hörnet, och erbjuder uppenbarligen en förbaskat personlig service som är av vad jag har set 5'stjärning. Minst.

Ledsen, nä, jag vet inte fler som säljer "på nätet".

Sommartid kan man eventuellt köpa sniglar, fraggar osv skickade med expressgods, eller liknande av andra glada akvarister, men jag hade inte räknat med det vid den här årstiden.

B!

Jag har skickat ett pm till salar men jag vet inte vem de är så jag tänkte fråga bara.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"What we have here is a failure to communicate"

Vi söker alltså en vanlig fisk, och har ett par av de mest och oftast rekomenderade akvariebutikerna nära nog inom gångavstånd... Har man alls brytt sig om att ta reda på vilka, om några saltkällor man har i sin omgivning, och pratat med dem om vad de kan och är villiga att göra?

Ledsen om jag framstår som kritisk, men det känns inte som om problemet här ligger i det eftersökta objektets tillgänglighet.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"What we have here is a failure to communicate"

Vi söker alltså en vanlig fisk, och har ett par av de mest och oftast rekomenderade akvariebutikerna nära nog inom gångavstånd... Har man alls brytt sig om att ta reda på vilka, om några saltkällor man har i sin omgivning, och pratat med dem om vad de kan och är villiga att göra?

Ledsen om jag framstår som kritisk, men det känns inte som om problemet här ligger i det eftersökta objektets tillgänglighet.

B!

Jag har varit i kontakt med Triton, Akvarieleasing och akvariehobby i Uppsala ingen av butikerna har hört talas om den fisken.

De är klart jag i första hand kollar i närområdet.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft 2 st + att jag brukar se den varje gång man e i nån fiskaffär. så det e ju konstigt att ingen uppe i storstads regionen ;) hört talas om den ???

Du menar en sån http://se.reeflex.net/tiere/1560_Paraluteres_prionurus.htm

och inte en http://se.reeflex.net/tiere/270_Canthigaster_valentini.htm sån?

Den första är en sån jag vill ha.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig sett filfisken i butik, men som du skriver Michael så är annars kulfisken vanligt förekommande.

Har du hört med butikerna om de kan ta hem en sådan åt dig vid nästa leverans, eller har du bara frågat om de har den i sitt sortiment?

Lite nyfiken på varför just den är så önskad också. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig sett filfisken i butik, men som du skriver Michael så är annars kulfisken vanligt förekommande.

Har du hört med butikerna om de kan ta hem en sådan åt dig vid nästa leverans, eller har du bara frågat om de har den i sitt sortiment?

Lite nyfiken på varför just den är så önskad också. :)

Kulfisken är inte revsäker har dom sakt och då så har jag hitta Filfisken som ser nästan identisk ut. Jag har frågat om dom kan ta hem en sån men på ett halvår har ingen butik fått tag i en sådan. Jag tycker den är en väldigt fin fisk därför är jag intresserad.

Är en kille här på guiden so har en sådan men han svarar inte när jag frågar vart han har köpt den tyvärr.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit i kontakt med Triton, Akvarieleasing och akvariehobby i Uppsala ingen av butikerna har hört talas om den fisken.

De är klart jag i första hand kollar i närområdet.

Med andra ord var det en brist i kommunikationen. Du framstod nämligen, åtminstone för mig, som en sönderstressad 14'åring som ville ha "fisk", nu. Min brist på förståelse hade varit enkel att undvika, exempelvis genom att i inledningen ange att man söker en bestämd fisk, en ovanlig sådan, och att de lokala förmågorna inte kunnat vara behjälpliga. Feast, det är kanske bara jag som fick en annan uppfattning.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med andra ord var det en brist i kommunikationen. Du framstod nämligen, åtminstone för mig, som en sönderstressad 14'åring som ville ha "fisk", nu. Min brist på förståelse hade varit enkel att undvika, exempelvis genom att i inledningen ange att man söker en bestämd fisk, en ovanlig sådan, och att de lokala förmågorna inte kunnat vara behjälpliga. Feast, det är kanske bara jag som fick en annan uppfattning.

När jag började fråga va de inte bara om den fisken utan rent allmänt om man kunde beställa från internet. Sen när nån fråga vad jag va ute efter så är de den Fisken jag varit ute efter längst.

Så jag förstår inte riktigt varför du trodde så men skit samma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...