Trilobite Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (ändrat) Hej govänner! UAF har börjat få lite mer föredrag om salt och även lite fraggar kan dyka upp på auktionerna ibland. Vi har möten terdje onsdagen i månaden på Biotopia (I parken bakom Katedralsskolan, vasagatan 4, ingång i S-Ö hörnet mot Katedralskolan)Passa på - nya medlemmar får en gratislott Jag klistrar in möteskallelsen:-------------------------------På onsdagen den 17 november, kl 19, är ni alla välkomna till Biotopia.November månads månadsmöte bjuder bl a på salt…Pär Pettersson från Vattholma besöker oss. Han kommer ge oss en introduktion till saltvattensodling av clownfiskar, sjöhästar och pepparmintsräkor.Kom och fynda bland växter och fiskar i den sedvanliga auktionen.Under fikat säljer vi lotter. Priserna är sponsrade av Akvarielagret i Bromma.Under förra månadsmötet kom ett förslag på hur vi kunde sprida intresset/ nyfikenheten för föreningens månadsmöten och på så sätt kanske öka medlemsantalet – ”Ta med en vän”!Så bjud med en vän!Varje ”vän” får en gratis lott i lotteriet med chans att vinna fina priser.Väl mött på Biotopia! Ändrat 15 november 2010 av Trilobite Citera
Ted-m Postat 15 november 2010 Postat 15 november 2010 Riktigt sugen på detta.Synd att jag skall på obligatorisk Teambuilding med jobbet.Det är inga problem att man bor i Sundsvall va?Eftersom vi inte har någon förening här uppe och avståndet via E4án inte blir mer en 2-3 timmar beroende hur man kör så skulle man kunna vara med på tex månadsmöten mm.MVH.Ted Citera
Trilobite Postat 15 november 2010 Författare Postat 15 november 2010 (ändrat) mer en 2-3 timmar beroende hur man kör så skulle man kunna vara med på tex månadsmöten mm.MVH.TedVi har bara möten tredje onsdagen i månaden (om det inte är skollov, då flyttas mötet)Vi har ett föredrag om nakensnäckor på Decembermötet också, ovanligt mycket salt den här hösten :-)http://hem.passagen.se/uaf/Självklart kan man vara med även om man inte bor i Uppsala.Om man kör dubbelt hemma så brukar vår auktion vara väldigt bra på söt, i s h med väldigt fina växter till en spottstyver. Vi har också flera uppfödare som brukar sälja av lite av sin produktion. Ändrat 15 november 2010 av Trilobite Citera
bläckis Postat 17 november 2010 Postat 17 november 2010 Attans missade detta möte idag får sikta in mig på nästa Citera
Trilobite Postat 11 december 2010 Författare Postat 11 december 2010 Förra mötet var ett jättetrevligt föredrag av Halogen om odling av clowner, sjöhästar och pepparmintsräkor, följt av fika och auktion (mest sötvatten, mycket väldigt fina växter).Nästa möte är nu på onsdag 15/12, på programmet står ett föredrag av Mikael Tollesson, vi ska få höra om de spännande och vackra nakensnäckorna. (saltvatten) Det blir fika, lotteri och auktion på medtaget gods.Var där eller var rektangulär! Samling utanför Biotopia bakom katedralskolan kl 19:00! Citera
Vargklo Postat 11 december 2010 Postat 11 december 2010 Tack för att du postar, Mattias. Snart kommer nog jag på dessa, jag bor ju i Sigtuna nu Citera
Ted-m Postat 11 december 2010 Postat 11 december 2010 Um vilket otur jag har att min kära mor fyller 60 på onsdag. Citera
nike83 Postat 11 december 2010 Postat 11 december 2010 mycket intressant, synd att man är upptagen Citera
Trilobite Postat 15 december 2010 Författare Postat 15 december 2010 Det har blivit en sen ändring av innehållet i föredraget. Titeln är nu "Namn och nytt – Om fisksystematik och fiskars vetenskapliga namn Citera
Trilobite Postat 16 december 2010 Författare Postat 16 december 2010 Mötet igår hade en ny medlem från Saltvattensguiden, nu är vi fem saltisar i föreningen, hurra hurra!Själva föredraget var bra och seriöst, men ganska torrt och tungt. Inte så bra som föreningsföredrag där ålder, förkunskap och intressen kan vara väldigt spridda.Hoppas vi får till nakensnäcksföredraget någon gång i framtiden. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.