Gå till innehåll

Flyga in fraggar/koraller


Reuben

Rekommenderade inlägg

Tjena,

Är det någon som vet om man får flyga in koraller/fraggar och om man isf får ha med dom som handbagage inom EU (och även utanför kanske är intressant för vissa).

Fiskar vet jag att man inte får hur som helst, men vad räknas koraller som?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det man checkar in ligger oftas inte varmt så då går det inget vidare.

Det finns trevliga värmesaker man kan ha i som hjälper till att hålla temperaturen har läst om folk som haft med sig musslor/anemoner från asien som de haft i sitt bagage så det tror jag inte är något problem, samt att jag bara har planer till tyskland o england :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inom EU torde det inte vara några större problem att ta med vad du nu än önskar i det incheckade bagaget. Var beredd på att få visa kvitton, och eventuellt någon form för intyg på vad det är för något. Cites listat osv har ju sina egna krav, de har jag inte riktigt någon uppfattning om. Jag har släpat 15 kilo koraller genom tullen, och hade mest för säkerhetsskull sett till så att handlarna som sålt grejerna intygat vad det var för något på kvittona, bara i fall att... Inte för att handlare har så bra koll alla gånger, men trots allt.

Det tittades, pekades, och upptäcktes en vattenläcka under hanteringen, kvittona hjälpte i mitt tycke till för att göra det hela smärtfritt, men jag tvivlar på att de hade sagt så mycket även utan dem.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...