Gå till innehåll

Impulsinköpt Star Cube från Ferplast...


johan_f

Rekommenderade inlägg

Ja va fan säger man, skulle ju bara åka och titta/klämma lite, det slutade med att jag reste hem med en 230L Kub.

Nu börjar det bästa....Shoppandet och planerandet för teknik och aquascapen, byggandet av en sump.

Det kommer snart lite mer funderingar och frågor om Ideér som jag kommer bolla med er i tråden. :) Nu är det dax för en power nap innan jag ska jobba natt.

http://www.star-aquarium.it/starCube_eng.php

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ser nice ut johan..! gissar dock att locket kommer o ryka åt ... för en mh ramp istället alt LED kanske ?

mvh manne

Japp det har du helt rätt i, blir nog en giesmann Infinity 1x250mh 4xT5.

Om jag inte minns fel så sitter det 4 T5-rör i locket?

Det är väl dessutom färdigborrat också?

Ett mycket snyggt kar i mina ögon. :)

Nopp där sitter 4xT8 villet suger men det är fördigborrat. Ska fixa genomföringen ikväll hade jag tänkt, tyvärr är där bara plats för ett rör ner och ett upp. Funderar lite på att borra ett hål i andra ändan för returen och ha 2 rör ner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

beroende på hur du ska ha det stående , skulle du inte kunna dra returen på baksidan utan att "paja" mer yta i sjäva karet ?

mvh manne

Där har du en klockren lösning om du kan dra returen på utsidan, bakom karet.

Ang. belysningen så vet jag en kalasramp som är till salu som hade passat ditt kar som en hand i handsken. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saknas det manual så har jag en på kontoret o kan maila den i morgon om du skickar mej ett mail Johan info@biotedmarin.se

Grattis till ett klipp. Du kommer garanterat att bli nöjd.

Ted... Tack men jag har redan fått manualen av dig :) Nöjd är det enda man kan bli med den armaturen och styrningen :)

Ändrat av johan_f
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

beroende på hur du ska ha det stående , skulle du inte kunna dra returen på baksidan utan att "paja" mer yta i sjäva karet ?

mvh manne

Jag funderade lite på det men vill försöka ha karet så stilrent som möjligt utvändigt, men o andra sidan vill jag ju ha det invändigt oxå :) Ska försöka få till det med stenarna så att rören försvinner bland dem.... Har aquascapat karet en miljon gånger i skallen men vet fortfarande inte hur jag ska göra...

Det bästa är att jag inte har någon brådska med att få igång det, så då kan jag bygga om 1000ggr innan. Hade tänkt mig en revpelare som sticker upp lite över vattenytan. Vill sen ha simytor runt om med vit sand :)

Men först ska jag planera en sump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade funderingar om det men då försvinner så stor yta av karet, tänkte istället bygga upp lite runt dem för att på något sätt dölja dem.

jag förväntar mig att du vet vad som händer om genomförningen börjar läcka i ett sådant fall utan avskärmingen..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag förväntar mig att du vet vad som händer om genomförningen börjar läcka i ett sådant fall utan avskärmingen..

mvh manne

Jupp har funderat på det tusen gånger, men orginal genomföring ligger så långt ut så jag förlora så mycket av karet då. Men o andra sidan, börjar det läcka så är det kört :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte kul när genomförningarna är på fel plats.. kanske plugga igen med en glaskiva o göra nya på bättre ställe.

att köra utan avskärmingen är att leka med vattenskadorna när det väl händer.

mvh manne

Har funderat lite och jag tror jag kommer göra så att jag skärmar av hörnan och borrar ytterligare ett hål för returen så har jag 2 ner i orginal genomföring. Får ta den förslusten av yta tyvärr...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat lite och jag tror jag kommer göra så att jag skärmar av hörnan och borrar ytterligare ett hål för returen så har jag 2 ner i orginal genomföring. Får ta den förslusten av yta tyvärr...

eftersom du är ute efter ett stilrent kar så någonstans måste du trolla bort rören..

själv gjorde jag en "balkong" o gick ut med rören bakom för att slippa missa volym o bottenyta i karet..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...