Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Finns det möjlighet att du har Acron på foder ett tag till, har inte belysning för att klara av den :( har inte haft tid att fixa kylfläns till ledarna än... Har precis bytat jobb, men jag är iaf på gång nu :)

Postat

Jaha då har man shoppat loss, lika bra att ta det innan man betaler räkningarna så att pengarna räcker till leksaker. :)

1x GHL ProfiLuxTunze1 connection cable - Tunze L1 (L3)

3x GHL PL-Floater Level sensor, floater PL-0077

1x GHL Powerbar 6D-D-PAB (SCHUKO DE) PL-0659

1x GHL ProfiLux 3 eX (Europa) PL-0656

1x GHL LEDControl4Passive (PL-0776)

1x Sewatec OzDRYER 520

1x GHL Dosing Unit 4 PL-0700

1x GHL PL-LY Splitter for 2 level sensors PL-0081

1x GHL PAB-Cable-0.5m PL-0681

1x Aquarium Systems NewJet NJ1200 (Free Bonus-Product over EUR595.00)

Postat

Sådär då har man fått i 2 påsar levandesand och en del korallkross, nu är allt vitt och grumligt.. får se hur det ser ut imorgon innan jag åker till jobb.

• 2 veckor senare...
Postat

Då har jag äntligen fått mitt paket med ghl prylarna, typiskt att man är på jobb i annan stad och kommer inte hem förens till helgen.

Postat

Typisk att det skulle bli mer jobb, har de hoppats på att få åka ifrån Karlskrona idag :( har ju ett paket fullt med teknikprylar liggandes som jag bara längtar efter att få sätta tänderna i :)

• 2 veckor senare...
Postat

Äntligen är jobbet klart efter 15 dagar och 187,5h jobb, nu ska jag snart hem och öppna mitt paket med GHL Prylar och sen blir det fixand och donande med karet. 15 dagar är precis vad karet klarar innan osmosbehållaren är tom :)

Postat

Ja jag har varit lite dålig med bilder, ska fota lite efter uppackningen och jag ska försöka få i lite mer sten nu i veckan. Har tyvärr en massa jobbresor framför mig den närmaste tiden så det lär inte komma något levande i karet.

• 1 månad senare...
Postat

Fick för en gångs skull lite tid över mellan jobben, så jag rev ut sumpen och rengjorde den, slog även till och gjorde ett vattenbyte på 50l. Nästa projekt är att orka skaffa sig ny fosfatremover och kanske mäta lite... Nja mätningen skjuter vi nog på, ska ju ändå inte stoppa något i karet den närmaste riden :-(

Postat

Se till så du har en bra plats för acroporan med blå toppar, den står och växer sig större hos mig fortfarande. ;)

Hur går det med belysningen? Säg till om det är något jag kan hjälpa dig med.

Postat
Se till så du har en bra plats för acroporan med blå toppar, den står och växer sig större hos mig fortfarande. ;)

Hur går det med belysningen? Säg till om det är något jag kan hjälpa dig med.

Tack Lagge det jag behöver hjälp med är fler timmar på dygnet:) och lite mindre jobb.

Postat

Gjorde mina första tester i karet nu i helgen, nitrat var 4ppm och fosfatet var nästan noll. Det verkar som karet får gå ett tag till med bara sten :-) men det är nog tur det för jag har lite väl mycket på jobb just nu och har inte tid att stoppa i något levande och övervaka det.

Postat

Det var ingen nolla som smet, bara jag som trodde jag klarade av testen utan att läsa manualen :-) så nu är det inköpt en bunke sniglar och en sandvändande stjärna :-)

• Skapa Ny...