Hanssanden Postat 15 december 2012 Postat 15 december 2012 Säger bara lycka till:)Mvh Hans Sandén i Braås. Citera
ballsam Postat 15 december 2012 Postat 15 december 2012 Nu har jag fångat 1320 små sjöstjärnor i mitt kar ni som ville ha av dom, det är daggs att hjälpa till och fånga nu, mitt mål är att försöka få slut på dom till den 21 denna månad.MVH/GlennVarför vill du bli kvitt dom? Hade määäängder i mitt kar, men tänkte mest att dom gör säkert nån nytta, eller? /Samuel (som säljer julgranar i jkpg idag)Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
krille 55 Postat 15 december 2012 Postat 15 december 2012 Jag håller bara lite tyst i bland när kostnaderna kommer på tapeten så är det lugnt.Är som när jag åkte till Norge och fiskade hade skadat en axel och klarade inte att sitta och veva en vecka köpte en programerbar elektrisk rulle, har aldrig vågat tala om för frun vad den kostade.Att hålla tyst med vad det kostar känns igen. Jag vet en som kör dragracing. Han köpte ny växellåda och hustrun som inte var helt nöjd med hur mycke pengar han la på sporten frågade vad den kostade. Han drog lite på det men till slut sa han 25000. Hustrun skrek rakt ut TJUGOFEMTUSEN KRONOR. När han fick den reaktionen så sa han aldrig att det var dollar. Han tyckte det va lugnast så. Citera
Genne Postat 17 december 2012 Författare Postat 17 december 2012 Nu är jag uppe i 2420 sjöstjärnor inte illa på några dagar, undrar hur många jag hinner få ihop. Ska nog lyckas fånga en några till tills den 21MVH/Glenn Citera
Hanssanden Postat 17 december 2012 Postat 17 december 2012 Inte illa vilket tålamod du har som orkar plocka alla med pincett men kanske du använder bete. Men vackert jobbat iallafall Mvh Hans Sandén i Braås. Citera
Genne Postat 17 december 2012 Författare Postat 17 december 2012 Inte illa vilket tålamod du har som orkar plocka alla med pincett men kanske du använder bete. Men vackert jobbat iallafall Mvh Hans Sandén i Braås.Utan din och andras hjälp hade jag inte klarat det Citera
Genne Postat 24 december 2012 Författare Postat 24 december 2012 Jag och mitt kar önskar alla Tomtar och Troll (er andra med) där ute i saltvärlden en riktigt God Jul;)Ta det nu lugnt med julspriten det är en dag i morgon med-ett glas med-MVH/Glenn Citera
Genne Postat 25 december 2012 Författare Postat 25 december 2012 Vilken rolig julklapp jag fick i natt.Satt och vaktade på kläckningen av clownynglen när jag fick en stor mask komma fram och ta min ena mandarin.Den bara drog in mandarinen under stenarna utan problem.Har sett några konstiga märken på ett par fiskar (som köttskador) och undrat vad det varit för något då jag inte sett några bråk i karet, det har även försvunnit ett par fiskar.Masken är ugnefär 7 till 8mm över ryggen längden har jag ingen aning om.Ynglen gick åt skogen och i natt blir det maskjakt.MVH/Glenn Citera
DaTrucka Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Vilken rolig julklapp jag fick i natt.Satt och vaktade på kläckningen av clownynglen när jag fick en stor mask komma fram och ta min ena mandarin.Den bara drog in mandarinen under stenarna utan problem.Har sett några konstiga märken på ett par fiskar (som köttskador) och undrat vad det varit för något då jag inte sett några bråk i karet, det har även försvunnit ett par fiskar.Masken är ugnefär 7 till 8mm över ryggen längden har jag ingen aning om.Ynglen gick åt skogen och i natt blir det maskjakt.MVH/GlennCoolt...eller inte.Du lär inte få ut den om du inte kan ta ur stenen och lägga den i extrasaltat vatten i en hink, ett tips bara.Bilder på den måste du bara lägga upp sen. Citera
ballsam Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Creeeeepy.. Låter som en riktig monstermask. Kan du komma åt stenen? Kan ju i och för sig vara så att den bor lite här och där..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Genne Postat 25 december 2012 Författare Postat 25 december 2012 Ska beta en fälla i kväll och se om det funkar. Citera
krille 55 Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Den är ju så stor så du kan ta den med åljuster. Finns säkert nån i blekinge som har ett sånt;) Citera
Genne Postat 25 december 2012 Författare Postat 25 december 2012 Den är ju så stor så du kan ta den med åljuster. Finns säkert nån i blekinge som har ett sånt;)Kanske inte riktigt så stor sen är det för långt till Blekinge Citera
DaTrucka Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Vad jag sett i olika filmer och så på nätet så kryper dom stora maskarna aldrig ur sin sten hela vägen. Dom behåller alltid en del av kroppen i hålan och sträcker sig enbart så långt dom vågar och behövs.Lycka till ändå. Citera
Genne Postat 25 december 2012 Författare Postat 25 december 2012 Och den håller till underst i revet det känns lovande Citera
DaTrucka Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Naturligtvis, finns väl inget annat alternativ enligt Murphy. Citera
Genne Postat 25 december 2012 Författare Postat 25 december 2012 Naturligtvis, finns väl inget annat alternativ enligt Murphy. Tur man jobbar i mellandagarna då, så den får ett längre liv:lalalalala:Får väll prova att dra ut den med den förlängda tången då finns inte en changs att plocka hela revet för tillfälletMVH/Glenn Citera
DaTrucka Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Ett tips han ju vara att knö in en nylonstrumpa i i ett pvc rör, dom trasslar in sig i nylonet.Läste här på SG att någon lyckats med det.EDIT, lite bete av någon form borde väl finnas i strumpan med. Citera
freddi36 Postat 25 december 2012 Postat 25 december 2012 Fy tusan! Kan en sån här mask överleva att bli delad precis som daggmaskar? För om inte måste man ju inte få ut hela masken, bara halva typ... Citera
freddi36 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Tråkigt! Hoppas du får ut odjuret inom det närmaste! Hur plockar du stjärnorna? Fälla eller för hand? Citera
Genne Postat 26 december 2012 Författare Postat 26 december 2012 Tråkigt! Hoppas du får ut odjuret inom det närmaste! Hur plockar du stjärnorna? Fälla eller för hand? Med håv Citera
freddi36 Postat 26 december 2012 Postat 26 december 2012 Hur då? Sitter dom inte bland stenarna? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.