Gå till innehåll

Glenns Saltkar


Genne

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Mitt kar tickar på och allt är ok, uppdaterar här någon gång i bland för att jag tycker det är roligt att sysla med mit kar och och visa hur det går för mig men i övrigt drar jag mig tillbaka i min egna lilla värld och håller mig där.

Återkommer en dag när denna utmärkta sida får bli vad den varit, hjälp, uppmuntran, idegivande och ett sätt att få kontakt med många underbara människor och då inte minst de som lägger ner en massa tid och energi på att det ska fungera.

Ingen ide att någon kommenterar min inställning då jag inte kommer att svara på den närmaste tiden

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Fina firrar du visar upp :) Scopasen är ju så himla fin. skulle vilja ha en sådan men med en flavescense i all redan är det väl dömt att misslyckas. Eller vad tror du glenn?

Jag ser att din leucosternon ser lite skumm ut..... Vad jag kan se så är det bara han som ser skumm ut. Hoppas han bli bättre för det är en väldigt fin fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

I dag har jag varit hos min handlare i dom djupa Småländska skogarna och köpt salt, jag ska under dom närmaste tre veckorna göra 6st vattenbyte på 100 liter åt gången så att karet ska vara så bra som möjligt när jag sticker till solen i 4 veckor.

Det åkte även med en räka och hans kompis hem, några snäckor fick även ett nytt hem.

Ha nu en trevlig helg alla där ute -ett glas med-

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det som inte dödar det härdar.

Min ena anemon fick för sig att den skulle byta bostadsadress och började vandra omkring i karet under en veckas tid, den lyckades ta död på en del i karet men nu så ser det ut som att den har hittat en ny bostadsadress för ett tag framöver.

Det som inte tog stryk av dess framfart ser starkare ut nu en tidigare.

Jag var på väg att plocka ur den ur karet när för mycket tog stryk men sedan tänkte jag att jag låter naturen ha sin gång och studerar vad som händer i karet.

På det viset får jag lära mig nya saker och mycket i karet får sköta sig efter sina egna spelregler.

post-5412-14468929699967_thumb.jpg

Här är en intressant sak som händer det är en blå svamp som växer mot baksidan på en stor skivanemon och därför får den runda formen dimetern är ugnefär 15cm

post-5412-14468929700181_thumb.jpg

Detta är bara en bild från karet

post-5412-1446892970044_thumb.jpg

MVH/Glenn

post-5412-14468929699745_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...