Gå till innehåll

Glenns Saltkar


Genne

Rekommenderade inlägg

4 minuter sedan, LN21 sa:

Öppna fönster och fullt ös på köksfläkten.

Var rädd om dig, finns ju risk att du nu är känsligare än tidigare.

 

Denna gången slängde jag sten och allt, lämnade in det i säkra märkta behållar på återvinningscentralen under miljöfarligt avfall och informerade personalen.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 7 månader senare...

Ser att jag inte skrivit något här på länge.

Kör mitt kar på lågbudget för tillfället, värdena är lite svajiga och en del koraller mår bättre än andra.

Mitt harem med 16 clowner fungerar mycket bra och bråkar aldrig, dom har 6 anemoner att härja i vilket funkar mycket bra.

 

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

En liten uppgradering om karet, det tuffar på men ser ut som f** med massor av alger av alla de sorter och en "fin" tillväxt med glasroser :(

Men det som ska växa går det upp och ner med, en del växer bra medans en del går sämre men fiskar och andra djur ser ut att trivas och må bra :)

Ska ta ett krafttag med karet i helgen så det blir presentabelt igen och ja alla clowner lever och frodas :)

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tills det kommer en bild tror jag inte på att du ens har akvariet kvar, du bara ljuger för att få hänga här med de coola grabbarna ;-)

 

Glasrosor har jag med börjat få bekanta mig med igen. Men retar mig inte så mycket som de gjorde förr dock. De kan nästan vara lite fina... fast nej, de behöver åka bort. Pepparmintsräkor var trevliga sist jag testa de som lösning. En stor grupp sådana då.

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja att jag aldrig lär mig, har i dag rengjort en del i akvariet och sitter nu och fryser och skakar som i den värsta influensa, jag vet vad det är jag jobbat med . Jag kan bara erkänna jag är en idiot :(

Men i dag är det betydligt lindrigare en förra gången.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Glenn , om du fortfarande blir sjuk  när du håller på med karet , kör med aktivt kol i karet om du har möjlighet , det finns billiga storpack på ebay ,http://www.ebay.co.uk/itm/1kg-20litre-Premium-Activated-Carbon-Media-fresh-ponds-marine-external-filter/141423012362?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D49138%26meid%3D818a6708ccc643dd9ff8884ccab3449a%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D121860242912&_trksid=p2047675.c100005.m2219

 

det kanske inte är den bästa sorten , men det kanske hjälper till att minska symtomen , vet du om det är luft buret ? då finns halvmask med kolfilter , 

mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lyckas ju aldrig bli av med knapparna i karet vad jag än gör och i nu hade dom börjat växa upp över överiningskammen, jag anser mig ju ha ett litet hum om hor giftiga dessa är :)

Så vad gör jag, tar kammarna ur karet och har dom under kallvatten där jag skrapar dom rena, men i går kväll blev jag sjuk igen hosta, frossa och kräkningar men denna gången var det inte lika allvarligt som för några år sedan.

Måste jag byta allt i karet och karet för att bli av med dom?

Börjar bli riktigt less på dom.

 

Känns som min tråd handlar om alla olika katastrofer som kan hända med ett kar :( undrar när glaset spricker 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, om du vill bli av med knapparna så kan jag komma bort och sköta akvariet i en månad! Jag kan inte få de(eller något annat) att trivas om jag så skulle vara under pistolhot!

 

Mina trådar är ju med katastroftrådar, även om jag själv inte tagit skada någon gång förstås. Jättetråkigt att höra det, du får vara försiktig!

 

Du kan inte rikta någon stark pump mot kammen bara eller där de växer för bra? För det borde de ju inte tycka om. Så får de flytta sig själva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lyckas alltid bli av med mina knappar när jag får in pepparmintsräkor samt filfiskar. Det skall finnas någon snigel som äter dem också. Om dessa djur äter de giftiga du har vet jag dock inte. Kan tänka mig om du kör ett extremet ULN för några månader också

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 minut sedan, ballsam sa:

Finns en del klipp på youtube där folk använder laser och bränner bort oönskade saker. Kanske vore nåt? Låter lite kul dessutom emoji16.png


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Det skulle kanske kunna vara något, värt att kolla upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...