Cathulu Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Jag undrar vad ni använder för borr för att borra i LS?Hade tänkt mig borra för ett 32mm pvc rör.Hittade en länk som gav tips om denna typ av borr, men jag vet inte vad det är för typ av borr.Är det någon som vet?/Jens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Träborr, just den här typen har jag fått lära mig att man använder för (efter)dragning av rör mellan våningsplan i trähushus. Det kan fungera, men jag misstänker att borret inte är i helt strålande skick efteråt.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 LS är så poröst så det går att borra med i princip vad som hellst, jag borrade min LS med träborr, har även borrat med metall och betongborr, betongborren höll överlägset längstBilden visar en träborr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 Jag har borrat med betongborr i LS utan bekymmer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cathulu Postat 7 januari 2011 Författare Dela Postat 7 januari 2011 Tack för informationen.Jag struntar om borren är i dåligt skick efteråt , bara resultatet blir bra. /J Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 Slit och släng. Ja, det borde om inget annat vara enkelt att få det rakt med ett sådant borr.Lycka till.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 De går med vilket borr som. Men ett 32mm hål så har du nog inget annat val än de du har på bilden. Ska nog fungera bra de också!/André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 Nu vet jag ju inte hur högt du tänkt bygga men 32 mm borr/hål/rör känns ganska överdimensionerat för ett "normalt" kar. Har man vettiga LS som är olikformade så kommer man långt med att lägga pussel så att säga. När jag nyligen byggde upp LS:en i min kub var i och för sig en duktig saltis (Manne) till god hjälp men mycket av det var just som att lägga pussel. Personligen tror jag du kommer långt med en skruvmejsel och elstrips.Lycka till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 Jag använde metallborr. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 8 januari 2011 Dela Postat 8 januari 2011 Jag hade nog inte valt träborr, det är trots allt sten som det ska borras i. Dock är en 32mm betongborr väldigt dyr, jag hade nöjt mig med 20mm pvc rör, det håller bra och sen kanske du ska köra en borr som är någon/några mm större än röret så du verkligen får i det?! mvh Rickard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cathulu Postat 8 januari 2011 Författare Dela Postat 8 januari 2011 Jag kommer att använda mig av en hålborr.Och jag vill ha ett större rör pga att pelaren kommer bli stor och tung./J Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hirez Postat 8 januari 2011 Dela Postat 8 januari 2011 Hålborr körde jag ett tag sedan. Körde även med betongborr men stenen föll isär.Jag vet faktiskt inte vad som fungerade bäst, dock verkar något som är vasst och inte "trycker sönder" hålet borde funka bäst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.