jetstar Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Hej!är i uppstarten av ett nytt akvarium är inte så hemma på salt än men det ska jag bli:-)en fråga här!en kille säljer salt 2x8kg samt levande sten 10kg(som dock är torr alltså inte levande mer)vad är skäligt att betala?? vad kan man bjuda vad kostar salt i butikMvh Citera
Maglofster Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Beror vad det är för salt.Torr levande sten brukar kosta ca 50-60 kr per kilo i butik. Så en 200 - 300 kr för stenen kanske eftersom det inte är i butik. Citera
Spooky Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Salt kostar ca 40 kr/kg i butik. Stenen kan väl vara värd 20-30 kr/kg kanske, beroende på hur den ser ut. Citera
jetstar Postat 9 januari 2011 Författare Postat 9 januari 2011 saltet är instant ocean och stenen är torr så den lever väl inte då.mvh Citera
Qenzo Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 saltet är instant ocean och stenen är torr så den lever väl inte då.mvhOm jag har förstått det rätt så "blommar" stenen till liv igen. Fast jag kan ju ha fattat galet, de tär inte omöjligt Citera
Reuben Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Tjena,Angående stenen, är det så att det är levande sten som har tagits ut ur ett akvarium och sedan fått torka, köp det inte, det kommer innehålla masssor med fosfat och är mer eller mindre värdelöst. Jag köpte en del torr sten och det tog över 3 månader för att all fosfat skulle komma ut ur stenen (med dagliga vattenbyten)...Slutsumman blev lika dyrt som begagnad levande sten pga all fosfat remover etc som gick åt.Dock är stenen helt död så du får inget levande på köpet.salt brukar jag köpa för ca 675kr för 25kg pro coral reef Citera
Reuben Postat 9 januari 2011 Postat 9 januari 2011 Om jag har förstått det rätt så "blommar" stenen till liv igen. Fast jag kan ju ha fattat galet, de tär inte omöjligt Om det ändå var så lätt Citera
jetstar Postat 9 januari 2011 Författare Postat 9 januari 2011 det var ju trist då! jag som hade tänkt göra en bra affär:-)jaja tackar för tipset Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.