hepp Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Vad är detta? Ett ostron. Behöver den speciellt krubb? Sorry för dåliga bilder,mobil Citera
Nordin Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Det där är nog någon form av knappar, kanske Zoanthoids (stavning) Citera
_Manne_ Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Vad är detta? Ett ostron. Behöver den speciellt krubb? Sorry för dåliga bilder,mobilSer ut som dom rödaktiga knapparna sitter på en levande mussla. Om så är fallet ge musslan ljuse på mantlen.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Nordin Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Ser ut som dom rödaktiga knapparna sitter på en levande mussla. Om så är fallet ge musslan ljuse på mantlen.Mvh ManneSent from my iPhone using TapatalkHur i hela friden kunde du utskilja det där? ser ut som knappar som sitter på en sten i mina ögon Citera
hepp Postat 12 januari 2011 Författare Postat 12 januari 2011 Ah så en mussla och inte ett ostron (har ingen aning om skillnaden). Ingen som vet vad det är för sort? Den är ungefär 5cm lång. Vänder dom sig själva mot ljuset, öppningen i manteln r ca 1 cm bredd? Har noterat att den har flyttat på sig sen jag la i den.Angående vart jag köpte den. Triton men det var för knapparnas skull, musslan råkade vara en bonus Citera
turboadde Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Jag har också fått ostron med knappar därifrån och sett att det suttit ganska stora på en del. ostron är ofta ganska platta och runda. Tror ostron tillhör gruppen musslor. Citera
hepp Postat 12 januari 2011 Författare Postat 12 januari 2011 lite mer bilder där man kanske ser att det är en mussla/ostron Önskar man hade macro. Klarar dom sig på ljus eller mår dom bra av lite mat? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.