skulderblad Postat 14 januari 2011 Postat 14 januari 2011 Hej!Har haft ett 58 liters JAD-kar igång i snart tre månader och vill nu utöka till ett 100 liters och tänkte då prova att köra med vanligt sötvatten och blanda det med salt.Allting såg bra ut ut och har gjort det i några dagar, men när jag stängde av mina två pumpar (ena pumpar 1200 liter/h och andra 300 liter/h) och glömde sätta på den så var karet helt grumligt och det ligger ett litet tunt lager på botten, kan mycket väl vara salt.Kommer detta att återhämta sej när man startar pumparna igen eller måste jag göra om allt igen?Tacksam för bra svar!MVHTordh Citera
Virse Postat 14 januari 2011 Postat 14 januari 2011 Jag förstår inte riktigt, har du något annat än saltvatten i burken? Pumparna bör alltid vara igång. Citera
skulderblad Postat 14 januari 2011 Författare Postat 14 januari 2011 Jag förstår inte riktigt, har du något annat än saltvatten i burken? Pumparna bör alltid vara igång.förlåt om jag skrev lite konstigt XDistället för att salta osmosvatten som nästan alla gör, så tog jag och saltade vanligt kranvatten. Citera
alexochingencarina Postat 14 januari 2011 Postat 14 januari 2011 Det är inga problem att använda kranvatten. Det gör många. Citera
skulderblad Postat 14 januari 2011 Författare Postat 14 januari 2011 Det är inga problem att använda kranvatten. Det gör många.att det funkar vet jag , men råkade som sagt stänga av pumparna igår och glömde sätta på dom igen. Så nu är vattnet grymt grumligt, kommer det att återhämta sej? :/ Citera
Virse Postat 14 januari 2011 Postat 14 januari 2011 Det ska nog inte vara något problem om pumparna har varit avstängda ett tag, såvida du inte har haft något levande i under tiden. Sätt igång pumparna du så ska du nog se att det blir bra igen. Citera
skulderblad Postat 14 januari 2011 Författare Postat 14 januari 2011 Det ska nog inte vara något problem om pumparna har varit avstängda ett tag, såvida du inte har haft något levande i under tiden. Sätt igång pumparna du så ska du nog se att det blir bra igen.nej, inget levande och det kommer nog inte i på ett bra tag så att det blir rätt värden pumparna har gått hela dagen, men ingen större förbättring men det har säkert fixat sig tills morgondagen Tack för alla svar! Citera
Marko Postat 14 januari 2011 Postat 14 januari 2011 Sätt i en doppvärmare också så löser sig saltet iaf lite snabbare. Citera
stigigemla Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Sätt i en levande sten så klarnar vattnet fortare. Annars går det på två - tre dagar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.