Gå till innehåll

Fripassagerare..


thomas.b

Rekommenderade inlägg

Hej alla saltfantaster!

Har startat upp mitt första saltvattenkar 130L kub med ls sand samt sten ca 3v sedan.

Skulle vara kul om någon vet vad jag har märklig varelse i burken... brun luden och med en blå snabel som dessutom kan ta av sig sin ludna dräkt och bli helt vit ca 2cm lång.

post-5647-144689212303_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla saltfantaster!

Har startat upp mitt första saltvattenkar 130L kub med ls sand samt sten ca 3v sedan.

Skulle vara kul om någon vet vad jag har märklig varelse i burken... brun luden och med en blå snabel som dessutom kan ta av sig sin ludna dräkt och bli helt vit ca 2cm lång.

häftig!

det är spännande när mna köpt LS och ser vad som kommer fram! jag brukar kolla med ficklampa efter det varit släckt typ en halvtimme! då kommer det fram många vidundersmiley1.gif hittade nyligen nåt som jag tror är en sjöstjärna av något slag! den bor i en mindre sten och sträcker ut långa smala armar när det blir mörkt! dock har jag aldrig sett hela för den drar in sig direkt ljuset kommer!

vart handlar du din LS? beställde sist till ett zoo i gävle men stenen jag fick va de tråkigaste! såg ut som två platta betongblock utan håligheter....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tippset ang googla cowrie den jag har liknar ju några ex.. tänk vad som kan gömma sig i en stenbumling helt makalöst kul.

Jo jag köpte ca 9kg på akvarielagret samt ca 10 på Bromma Zoo lite prisskillnad men akvarielagrets verkade vara mer innkörd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

häftig!

det är spännande när mna köpt LS och ser vad som kommer fram! jag brukar kolla med ficklampa efter det varit släckt typ en halvtimme! då kommer det fram många vidundersmiley1.gif hittade nyligen nåt som jag tror är en sjöstjärna av något slag! den bor i en mindre sten och sträcker ut långa smala armar när det blir mörkt! dock har jag aldrig sett hela för den drar in sig direkt ljuset kommer!

vart handlar du din LS? beställde sist till ett zoo i gävle men stenen jag fick va de tråkigaste! såg ut som två platta betongblock utan håligheter....

Prova att lysa med en röd lampa, dom uppfattar inte rött lika bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med om att det är jätte intressant och kolla vad som kommer med i den levande stenen. Vi köpte 37 kg på akvarilagret. jag har hittills hitat 2 sjöstjärnor varav en bara har 4 armar. några rörmaskar och glasroser som tydligen inte är nåt man vill ha. Sen har jag sett nått jag inte riktigt vet vad det är. det är en röd mask som bor i ett hål och bara kommer fram när det är mörkt. Den är snabb som fan när man tänder lampan. Jag har bara hunnit se att den är röd, smal och minst 3 cm lång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...