Hirez Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 hmm om jag skall gissa runt 3 cm i diameter, hittade inte detta någonstans...men kör på och om någon har en kan han väl mäta ganska snart Tackar för hjälpen!!! Citera
blackizzz Postat 6 februari 2011 Författare Postat 6 februari 2011 jag kör på 32mm pvc ut... nu är det för sent =) Citera
blackizzz Postat 6 februari 2011 Författare Postat 6 februari 2011 Nära??? ingen pump/ Silencer eller "utrör" än men men det går framåt!blackizzz Citera
Hirez Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 SSSEEEXXY snyggt jobbat.Inte sämre än ATIs hemsida snart hehe Citera
blackizzz Postat 6 februari 2011 Författare Postat 6 februari 2011 vi får hoppas på det =D det fyrkantiga "utröret" hur stort är det, samt hur långt ifrån sidorna sitter det... skulle hjälpa jätte mycket om du kunde kolla det tills i morgon, Tackblackizzz Citera
Hirez Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Jag kan endast gissa att det är 3x3. Verkar sitta väldigt nära hörnet så att säga.ÄR det den du menar? den som har en open/close bricka? Citera
blackizzz Postat 7 februari 2011 Författare Postat 7 februari 2011 jao det är den jag menar =) tack... Citera
Dakstone Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Nice bilder!!Skulle du kunna göra en skiss på ett kar med måtten L 2000mm B 1200 H 400i ena kortsidan ska det vara borrat 2 st 45mm hål i vardera hörna samt i samma ände ett överrringsglas tvärs över karet 350 mm från ytterglaset där hålen är borrade, höjd på överrinningen 320mm.Mvh Anders Citera
blackizzz Postat 7 februari 2011 Författare Postat 7 februari 2011 Nånting sånthär??? eller skulle hålen sitta i den vertikala rutan?såfort jag vet mer gör jag en bättre Bildblackizzz Citera
Dakstone Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Jepp... exakt så, men ett hål i varje hörna istället för 2.shit, du är grym!!! Citera
blackizzz Postat 7 februari 2011 Författare Postat 7 februari 2011 Nya bilder med Silicon och vatten, ett hål i varje hörn... hoppas du gillar det!blackizzz Citera
blackizzz Postat 7 februari 2011 Författare Postat 7 februari 2011 Update på powercone 250...Allt förutom pump och silencer på plats =)Undrar lite över storleken på pumpen, hur stor är den's bottenplatta. samt höjd/höjd tills den "rundas av" om det är någon som sitter inne på den informationen kanske de kan dela med sig?Tack i förhand...blackizzz Citera
Hirez Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 Fan den börjar verkligen ta sig.Min "guesstimate" är att pumpens botten platta är ca. 7 cm och höjden innan den rundas av ca. 9cm sedan rundas den av och är ca. 2,5 cm ytterliga på högsta punkt.total höjd ca. 12 cm Citera
blackizzz Postat 8 februari 2011 Författare Postat 8 februari 2011 Så pumpens (ATI powercone) "footprint" är hur stort??? 7X? Så pumpens dimensioner är 7x12x?Vore snällt om någon kunde kolla upp det =) nu är det bara pumpen kvar =) (och ljuddämparen plus lite till men det går fort ;P )//Oskar/blackizzz Citera
Hirez Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 hmm nej pumpen har jag inga exakta mått förutom att plattan nog är sju (pumpen är lite mindre).Sedan vet jag ej djupet faktiskt, men kan inte någon snäll person bara ta dessa sista måttt? Citera
Dakstone Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 Finns ju inga ute på marknaden som man kan måtta på ,,, Citera
blackizzz Postat 8 februari 2011 Författare Postat 8 februari 2011 problemet är att det inte finns på internet, och jag bor ca 1,5 timmar ifrån närmsta butik (som jag inte ens vet säljer ATIs skummare) ... (surt, jag vet) Citera
Hirez Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 jag skulle tippa 15 cm på djupet i så fall. vem vet hur den nya ser ut,så bara kör så nära som möjligt. Citera
blackizzz Postat 11 februari 2011 Författare Postat 11 februari 2011 här kommer några med pump...inte med de dimensioner postade ovan men det såg jättekonstigt ut med de.tyckte det här stämde bättre med bilderna på nätet.Oskar/Blackizzz Citera
Hirez Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Ser himla fint ut!!!Det viktigaste att få höjder och bredder att lira, så att man kan planera sump etc.Skulle gärna kasta in denna i min modell, kan du inte vara så snäll ladda upp denna och även Vertex om du gjorde denna?Så kan vi ta frågorna om Indigo så snart jag börjar med min sump Citera
blackizzz Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Visst, Vertexen är inte helt stämmande men så bra det gick utan (nästan) några mått. Höjden och bredden stämmer i alla fall. jag ber Lagge skicka upp dem i första inlägget. Citera
Hirez Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Kanon!Jag tror du kan trycka på "edit" knappen och sedan lägga till skp filer faktiskt.Skall prova själv när jag väl har något. Citera
blackizzz Postat 13 februari 2011 Författare Postat 13 februari 2011 Jag vet men man kan inte edita inlägg så långt bak, och jag snackade med Lagge om en "mapp" för skp filer och han sa att det skulle fungera bra om jag satte det i första inlägget, skulle bara maila honom filerna jag ville ha upp. Citera
Hirez Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 Nice!Då väntar jag att kasta in en ATI eller VERTEX i min sump..man kan drömma! Citera
blackizzz Postat 16 februari 2011 Författare Postat 16 februari 2011 Haha japp, jag kan skicka upp dem så länge på Google SketchUp Warehouse om du vill, lagge kanske kan fixa så att filerna man laddar upp kan vara större. då jag bryter gränserna rätt rejält... =( Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.