Gå till innehåll

hjälp med ATI bubblemaster 200


niki68

Rekommenderade inlägg

min skummare har börjat bli fult med vatten för snabb efter ca.20 timmar(förut det tog ca.en vecka ), det började igår när min pump var död.Jag har tagit bort smuten från pumpen och den fungera som vanligt det bara skummare har blivit lite konstigt.

Vad ska jag göra ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag ser inte nån ventil där för att skruva.Jag tåg locket ut igår (bild 1 den är som en hatt den har en lite hål ovanpå ,den är 4cm) och skummen blev lite lågt,idag är lite för låg, skummade ingeting hela natten.Är den som jag måste trycka mera tills vatten nivå i skummare blir ok ?

post-5479-14468921319951_thumb.jpg

post-5479-14468921320113_thumb.jpg

post-5479-14468921320273_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det har blivit samma sak nu,blir full med vatten igen efter 1 timme ,jag har tagit bort hela röret men det hjälper inte...!,jag har haft den i 3 månader det är första gånger som händer.

Vad ska jag göra köpa ventilen...?,kan jag inte göra någoting med röret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad fan, säljer de på dig grejor som inte är kompletta niki? Du måste vara försiktigt med begagnade grejor om du inte helt vet alla saker som skall följa med...

Just nu är det kanske bara att höja skummare som Nicklas skrev, dock kan du ju fortfarande ej justera med samma möjlighet som förut..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm konstigt på bilderna ser det ut att vara den nya modellen men du inte fått med alla delar.

Men köp denna knivventilen så går det lättare att ställa in nivån inne i skummaren.

Funkar kanon för mig med denna ventil

knivventil-50mm.jpg

http://www.vattenliv.nu/slangar-kopplingar/kranar-knivventiler-forgreningar-slang/knivventil-50-mm-roranslutning.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...