Gå till innehåll

Ragmans Percula 120


Ragman

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jaha då kan man bekräfta att styrkan på keyled inte ökar i steg utan steglöst så det ser inte ut som på bilden på deras hemsida utan flyter på mer jämnt. fick hem den idag o har inte kollat på alla inställningar än. måste dock fixa 2x54w T5 inom det snaraste, kör 2x 39w nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha då kan man bekräfta att styrkan på keyled inte ökar i steg utan steglöst så det ser inte ut som på bilden på deras hemsida utan flyter på mer jämnt. fick hem den idag o har inte kollat på alla inställningar än. måste dock fixa 2x54w T5 inom det snaraste, kör 2x 39w nu

Härligt.. Hur känns det nu me rampen då ? Lite bilder hade varit nice!

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha då kan man bekräfta att styrkan på keyled inte ökar i steg utan steglöst så det ser inte ut som på bilden på deras hemsida utan flyter på mer jämnt. fick hem den idag o har inte kollat på alla inställningar än. måste dock fixa 2x54w T5 inom det snaraste, kör 2x 39w nu

Lyser den nått då?? :)

Vad ska du med T5 till när du har LED??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker att det behövs mer ljus än ledrampen ger. därför kör jag med t5 också.

håkanstorp zoo ska nog börja sälja ledramper. han hade en 300w i sitt 1300 liter s kar när jag var där sist. :) den lös på rätt duktigt :)

verkar som det ska va till bra priser också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har inte ställt in rampen än, så jag får kolla lite bättre imorrn.

men tydligen så skulle den va förprogramerad så man skulle sätta på strömmen kl 20.00 för att få rätt cykel på den. så dimmar den upp kl 06.30-07.30 o ner vid 18.30-19.30.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har inte ställt in rampen än, så jag får kolla lite bättre imorrn.

men tydligen så skulle den va förprogramerad så man skulle sätta på strömmen kl 20.00 för att få rätt cykel på den. så dimmar den upp kl 06.30-07.30 o ner vid 18.30-19.30.

Vill du ha mörkt i karet vid halv åtta ? Du kanske har lustiga arbetstider eller något..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är standard tid på den. men det är bara på sps powerbaren som den gör så. vitt o blått kan jag dimma ner senare :) satte det på 20.30 så det e släckt vid 21.30 men får se om jag inte förlänger det 1 timme till iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite nytillskott i karet idag 1 elddvärgkejsare, 1 potteri eller vad den heter, o 1 flavecens. innan dess blev det en ny imperator efter missödet med flytten till nytt kar samt en annan sorts dvärg kejsare som jag inte kan namnet på. lite bilder kommer komma såfort jag fått rätt på lyset samt kameran ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

jaha då har ett nytt bakslag kommit. någon ny fisk har smittat ner hela karet med prick och jag såg det för sent. 4 firrar döda än. denna gången tappade jag orken och kommer bara låta det tuffa på nu och lägga ner om allt skiter sig. och den fina vitbröstade gick hädan inatt. problemet var dock ej den vitbröstade denna gången för tyvärr såg jag i samma sekund jag la ner den i stora karet att imperatorn var full av prick, sen gick förloppet snabbt, så om allt skiter sig kommer det mycket annonser på säljes sidan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då var krisen över tyvärr tog den med sig flertalet fiskar. tog en vecka denna gången för uvc ljuset att göra jobbet. synd man inte upptäckte det i tid :(. men det är ju otroligt vad fort det går för fiskarna att dö pga prick

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan ha varit imperatorn som var boven i dramat :(.

såg att den blev blek men tänkte inte mycket mer på det,men när jag några dagar senare kollade lite närmre så såg jag ju att det var prick den hade tyvärr hade jag precis hunnit lägga ner min leucusternon nån timme innan så den blev 3dje fisken som gick bort på ca 1 vecka, den gick i lilla karet i 3 veckor utan problem och var tom så tam så han kom och plockade maten ur handen på en :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Skulle nog låta ditt UVC gå 24/7 i ditt fall då du råkat ut flera gånger för samma sak.

Med tanke på att rör är rätt billiga emot vad fiskarna är om dom kolarvippen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Mikael. Särskilt om det bara är på 25w.

Kör själv med 36w till 360l 24/7.

Minst 1w UV/10l kanske är ett bättre riktmärke om man vill kunna avbryta en infektion med UV. Bättre att ta i för mycket än för lite med UV :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...