Gå till innehåll

Ragmans Percula 120


Ragman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Okej, du behöver ingen mer strömadapter än du har redan.

Du kopplar in din Meanwell drivare på elnätet, sedan kopplar du din DDC kontroller till drivaren och till DDC kontrollern kopplar du 10V adaptern du fick med.

Du behöver ingen mer adapter.

Jag kan rita ett litet schema...

Annars står det ju i DDC manualen hur det ska kopplas men det kanske kan kännas lite kryptiskt. http://www.vinnymarini.com/pictures/rapid_docs/DDC-01%20Manual.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe jag var ju inne på deras hemsida o kollade på tillbehör och där var adaptrar för att koppla in drivarna på elnätet, samt så var där ju en vanlig kabel för elnätet så man blev ju lite tvetydig där

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, blir kanon. Jag rita ett litet schema iaf då jag har lite för mycket fritid.

hehe tackar!! precis så jag tänkt mig. läste på deras hemsida att man skulle koppla in 1 driver till varje utgång på kontrollern ?? men kunde koppla upp till 9 drivers på varje utgång. verkar som min tanke inte funkar då o koppla 2 st till 1 o 1 till 1 o låta sista va fri

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är jätterörigt tycker jag. Manualen saknar en del info eller så är jag blind.

Så som jag ser det så finns det altså tre utgångar på kontrollern, och man kan ha upp till 9 stycken drivers kopplade totalt på utgångarna. En begränsning per utgång verkar inte existrera så man borde kunna ha nio drivers på den första utgången om man vill lika gärna som tre på varje utgång.

Men sedan kommer rapidled och rör till allt och skriver:

"up to 9 drivers per controller, but you'll need at least one driver per channel"

Men i manualen kopplar de ju in två drivers på var sin kanal och lämnar den tredje kanalen öppen. Och om man tolkar det rapidled skriver så borde isf minsta antalet drivers man kan ha vara tre, en på varje kanal...

Arrgh, huvudet exploderar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kör dom på 3 det e lugnt. har byggt ihop lådan till drivers o kontroller nu. vilket jäkla meck. o billigt blev det inte, 300 kr för allt till lådan. men nöjd blev jag iaf. hur tjocka kablar behövs det till ledsen ?? kör på datakablar i snabbfästena nu. o tog delar från ett nättagg till data

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg låda och inbyggnad!

Letar själv efter lämpliga låder att bygga in i men det är svårt att finna till rimliga priser.

Vart hitta du din, Biltema på el avdelningen?

japp biltema på byggsidan tror jag eller om det var el kommer ej ihåg. 179 kr kostade den så den var ju inte helt billig. en utan öppningsbart lock kostade 229 kr ???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
köpte spegelplexi på bauhaus (inget billigt) :( och borrade hål för ledsen och sen slipade jag ut runda plexi bitar och satte över så det skyddar mot stänk

Hur upplevde du spegel plexin att jobba med.. Lätt/svårt ? Tänker ang sprickor när du sågar resp borrar.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...