Gå till innehåll

Din Perfekta Skummare? Hur ser den ut, vad har den för egenskaper?


Rekommenderade inlägg

Mr.b

Jo, det iof, men det kanske skall vara ett Extra tillägg? Då Jag tänkte att det är bättre att erbjuda en bra skummare till standardpris, med bara de mest standardfunktionerna, och sen kunna erbjuda olika tillägg, till en extra kostnad?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Manne, det är ju väldigt praktiskt! Men jag har faktiskt tänkt designa typ en sån skummare, med intern pump, och liknande kopp. men man vill ju inte stjäla allt för mycket i designen.

Var pumpen sitter är ju mindre väsentligt, men som sagt , att kunna städa av tratten som egentligen nu är skummarkoppens botten är klockrent enkelt när den är byggd på ett kanonbra sätt i förhållande till tex kz där en bra bit på conens överdel bli skitig, då man i princip måste plocka ut hela skummaren för att städa den delen.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte smartare att öppna för spolning av skummarens hals, i stället för att förlita sig på en sporadisk, manuell funktion? Om man nu vill erbjuda "automatisk rengöring" menar jag.

B!

Om nu halsen följer med skummarkoppen när man tömmer den så är ju det ett klockrent läge för att dra en diskborste o spolning även där, då blir den inte sporadisk..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, halsen följer ju med på min design! och det är ju väl så på de flesta skummarna? eller har jag förstått det fel? =P

Japp halsen , dvs innerröret på koppen , men i mitt fall så får jag hela tratten också.. Den delen du har under det övre fästet till utloppet på din design..

Bara ett tips på vägen, inget jag kommer o argumentera mer om, det är ju din design.. Men ack så praktiskt kan jag säga.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden mot hur vissa andra har halsen, är att hela nederdelen av halsen är botten på koppen. På det viset gör man rent "hela" tratten var gång. Men det är knappast automatiserat, och förenklat, vilket ju är argumentationen när man talar sig varm för "slickepot", roterande borstar, eller automatisk spolning i halsen... Det är bara smart, för att det ska vara enkelt att rengöra.

Jag har inget emot att göra det manuellt, jag anser bara inte att "slickepot" modellen fungerar speciellt bra i längden.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan bara hålla med dig när det gäller att det är praktiskt, men detta är ju inte lösbart på Regii Modellen, (konen) så man tycker ju att det inte är så viktigt, men kan sketcha fram en modell med en sådan lösning också =P tar bara ngn halvtimme eller så (kanske en eller två timmar/mer, beroende på hur trött jag är=P )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...