Gå till innehåll

Vart finns G23 armaturer?


mikoto

Rekommenderade inlägg

Nu sitter jag här och sliter håret, jag kanske bara är dum. Isf får den här tråden rätta till det :-)

På triton tex har de fina kompaktlysrör( http://www.tritonakvarium.se/group.asp?group=100 ), dessa har vanligen en G23 sockel i ändan. G23 rör finns lite överallt.

Med vad sjutton hittar jag inga armaturer för? Hållare hittar jag, men så som jag förstår det så ska de även ha driftdon och då blir det svårare. Ingenstans i princip hittar jag någon armatur, hittar lite grejer på tyska ebay och en 500 krs armatur på ljusbutiken(för 4 rör...). Är det något förbjudet med G23 armaturer eller söker jag på helt fel sätt?

Kjell verkar iofs ha delar annars. Reaktor för 13W och hållare... Är det allt som behövs för att göra en egen armatur? Eller har jag missat någonting tro.

Finns det någon vis man/kvinna här på detta område :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för svar, ja armaturer hittar jag inte i överflöd... Underligt.

Nu ska jag lista ut fall det finns ett medlemsregister gömt här på sidan någonstans så jag kan kontakta stigigemla :-)

edit. AHA! Nu hitta jag lista med medlemmar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, ok. Jo, man ska stor respekt för starkström, särskillt i vattensammanhang, att det är salt gör ju inte saken bättre.

Fast jag är nog lite skadad, mitt bildrörsmekande har avtrubbat mig lite...

Jag hitta en billig kinalampa idag på djurmagasinet för övrigt och den verkar bekräfta att det bara behövs ballast, som här sitter den ganska lämpligt bortanför karet och inte i själva rampen :-) Fast jag nöjer mig nog med att bevara den som den är för närvarande.

post-5646-14468921589231_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...