Gå till innehåll

Hjälp med GHL doserings 4 pump


niki68

Rekommenderade inlägg

jag undrar om första pump från vänster går till dunk nr.1 när man tittar på bilden ?

pumpen har två slang ,vilken slang från pump nr.1 vänster, går till dunk nr.1 och andra slang till sump (vänster eller höger) ?

"åt vilket håll den trycker vätskan"

tyvärr är min försäljare på semester annars skulle jag frågat honom.

tack !

http://support.aquariumcomputer.com/downloads/Manual_DosingPumpSA_07082008.pdf

post-5479-14468921514376_thumb.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Nicola

Nu pratar jag lite fritt ur minnet och den pump jag har använt var kopplad till en GHLdator men det borde inte vara någon skillnad.

På min doserpump så är det pumpen längst till vänster som var pump ett ja.

Jag har för mig att det är den högra av de två som ska ner i dunken och den vänstra ner i sumpen men det kan du själv kontrollera:

Om du trycker in den röda knappen nere till höger om respektive pump så ser du åt vilket håll den snurrar.

Snurrar pumpen medurs så är det slangen från vänster som ska ner i dunken och den högra som ska ner i sumpen.

Snurrar pumpen moturs så är det slangen från höger som ska ner i dunken och den vänstra ska ner i sumpen.

Hoppas att det hjälpte

Mvh

Hellman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det finns någon som använder GHL doseringpump ?,

jag behöver lite hjälp.

automatic

om man vill dosera 20ml per dag (4 x 5ml), (dossing per day 0-24),här ska man skriva 4 .

rate per dosing (5 ml per gång),

jag undrar var ska jag hitta tiderna och ställa in ?

pump nr.1 kl:09.00.

pump nr:2 kl:09.05.

pump nr:3 kl:09.10

pump nr:4 kl:09.15 och så vidare kl:15,21,03.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4.2.1 Automatic

First choose the amount of dosings per day (0 to 24), then set the rate per dosing (1ml to 1000ml).

Anything else will the controller handle for you. The times of the dosings are calculated automatically; they are spread evenly and the controller tries to avoid overlapping activation times.

4.2.2 Manuel

First choose the amount of dosings per day (0 to 12). In difference to the Automatic-program you have now the opportunity to schedule the single dosings regarding time and rate completely free.

Now select if you want to dose in Interval of days or at specific Days of week.

If you selected Interval of days you have to set Activation any … days. If 1 was set the dosing will be daily, 2 means every 2 days, etc. Subsequent you have to set In how many days to start, 0 means from today on.

If you selected Days of week the days at which the dosing should be proceeded can be assigned. A day can be chosen with arrow up/down, it can be marked with arrow right, and arrow left clears the mark.

Continue with .

Now you can enter for each dosing time Switch on (Start time of dosing) and Rate (amount of dosing). Please make sure that the chronological order is correct and no overlappings of the single dosing activities occur.

Från manualen till stand alone enheten. Om du använder automatiskt läge så sköter pumpen om att det blir som det skall och att inget doseras samtidigt. Man kan anta att i ditt fall så är masterdoseringen 00, 06, 12, 18 samt att de indviduella pumparna varierar plus minus några minuter.

Manual till den version som styrs via profilux

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...