Gå till innehåll

Avrinningskam


Fiffe

Rekommenderade inlägg

Säkert en dum fråga men hur brukar man montera avrinningskammen?

Trodde spåret fanns där så att man kunde trycka dit kammen på glaset men spåret är visst för kammen. Förstår ju nu att det isf borde funnits varianter för olika glastjocklekar.

Limmar man bara den på sidan av glaset i den höjd man vill ha den? Superlim? Silikon funkar kanske också, eller det fäster inte på plast?

Brukar man limma den på utsidan eller insidan av avriningsboxen?

Jag har varianten som finns här:

http://www.aquaristic.net/en/Filtering/PVC-Fittings/Overflow-comb-outlet-sieve/Overflow-comb.html

tror det är samma som finns på Triton.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en liknande.

Har inte gjort det än då jag precis fått mitt akvarie man jag ska limma den på insidan av glaset i avrinningsboxen. Silikon funkar bra. Jag räknar med att vatten nivån kommer att ligga ca halvvägs upp på kammen. Limmar den bara så att den tänkta nivån hamnar rätt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Limmar man på insidan av boxen så kan man få ett fall på vattnet från kammen ner i boxen då det blir ett tomrum mellan kammen och boxen, vilket kan orsaka ett porlande ljud med mycket saltstänk när bubblor spricker. Limma hellre på utsidan av boxen så rinner det från kammen, via boxens insida och ner i vattnet i boxen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...