Gå till innehåll

Nya bilder GÖRANs akvarium


Ugglan_

Rekommenderade inlägg

Ja han är duktig som alltid och även Malou!Tackar för bilderna!smiley32.gif

Vad det beträffar ynglen så är den på den övre bilden c:a 1,5cm och den andra 8-9mm. de är från två olika kullar . det blev 7 st yngel i den sista kullen som klarade sig, och bara två i tidigare kullar. Men det artar sig och resultatet blir bara bätre och bätre. har nu 9 st ocellaris bäbisar som växer och trivs.smiley1.gif Vill även tacka dykaren för den info han har bidragit med beträffande foder(rotifer) och de startkulturer han levererat till mig.smiley32.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt! Var det svårt att få dem att leka? Inga hemligs tips smiley1.gif?

Det var och är inte svårt att få dessa fiskar att leka. Det är uppfödningen som kan vara lite besvärlig. De skall i prinsip simma i mat den första veckan, och det kan vara lite svårt att klara av. Åt miståne har det det för migsmiley2.gif.

nä det va det jag va så förvånad över tyckete det såg ut som om dom va i ett större kar

Skall säga att de första veckan var de i ett plastkar upphängt i det stora karet ,och blev sedan flyttade till det större på 70 l. Var lite lättare att mata dem med rotifers i det lilla karet . Skulle jag det i det större så tror jag att jag ha måsta vräkt i en hel del för att de skulle hinna ta del av det innan fodret dör. Skall vid nästa lek se till så jag kan ha dem i ett större kar som är mättat med foderdjur redan när de blir frisimande. Hoppas att det blir bätre utdelning då. klarade bara 7 st i den sista kullen. men det är ju bra att man kan dra upp några i alla fall.smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...