redrobjem Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 När man haft i LS och kört in karet ett tag kan man ha i fisken och vänta ytterligare ett tag innan man har i sanden utan att fisken tar skada? Citera
_Manne_ Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 När man haft i LS och kört in karet ett tag kan man ha i fisken och vänta ytterligare ett tag innan man har i sanden utan att fisken tar skada?Du kan vänta med sanden , det funkar o lägga i den senare också.. Ska inte vara några problem förutom att det grumlar sig ett tag.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Varför vill du ha i sanden efter fiskarna? Citera
redrobjem Postat 13 mars 2011 Författare Postat 13 mars 2011 Varför vill du ha i sanden efter fiskarna?För att undvika att sanden blir ful hade jag en fundering på att vänta längre med den än med fiskarna. Citera
_Manne_ Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 För att undvika att sanden blir ful hade jag en fundering på att vänta längre med den än med fiskarna.förmodligen kommer det kisel alger i sanden hur du än gör , men det går över utan att man gör något åt det.. (ska göra)mvh manne Citera
redrobjem Postat 13 mars 2011 Författare Postat 13 mars 2011 förmodligen kommer det kisel alger i sanden hur du än gör , men det går över utan att man gör något åt det.. (ska göra)mvh manneOk hur har du gjort har du stoppa i sanden direkt efter stenen? Citera
Ouscazz Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Jag stoppade i sanden direkt efter stenen. Viktigt att ta det i den ordningen för att eliminera rasrisk. Så, det är bara att köra på! Citera
alexochingencarina Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Jag skulle köra in karet fyra fem v tills värden är bra. Sen levande sand, sen fisk! Citera
Piraterna Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Vårt akvarium har varit igång ett bra tag, funderar nu på att skaffa sand. Något att undvika? Citera
Lasse Postat 16 mars 2011 Postat 16 mars 2011 Jag skulle köra in karet fyra fem v tills värden är bra. Sen levande sand, sen fisk!Varför? levande sand hjälper till att stabilisera och ge bra värden.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.