Gå till innehåll

Hjälp till lusramp val


Ragman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Varför inte bygga själv? Det blir inte mycket dyrare, ( eller, jo kanske om man måstet ha 30w dioder) Samt att du kan bestämma precis hur många av varje färg du vill ha (CW, NW, RB, B m.m.) Du kan köpa Meanwell drivare, på det stället som har lägst priser, sen kan du köpa LEDsen på Cutter.com.au, Extremt bra priser, samt att frakten är riktigt låg (De har ett lager i Sverige)

Sen kan du dimma dem hur du vill, antingen med potentiometer eller akvariedator (om du har någon)

Maxspecten kan du inte dimma, bara bestämma färg (om minnet inte sviker mig)

Edit, Såg just att Cutter.com.au har meanwell drivare, men till dåliga priser =P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inställningsmässigt verkar ju keyled bättre. sen undrar man ju bara hur den är jämfört med maxspecten. maxspect har ju lösa dioder att köpa men jag har ej hittat liknande till keyled men dom har iofs 12 månaders gratis inlämningsgaranti (fri frakt)på hela rampen tom fläktarna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag tänkte på när du sa att keyleden har Cree LEDs, var vilket W antal per led, samt vilken Cree LED, detta kan vara bra att veta, då 1W LED är värdelöst i våra sammanhang. samt att det finns riktiga skit Cree LEDs med lågt lumental, lägra ljusmängd...

Kan vara bra att tänka på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • All Key LED is using CREE Version. Compare with Other Brand with Key LED, it is using the same chips, it is no different for you if you using the same chips with other brand. But Key LED Price is mostly lower if using same chips
  • Key LED provides the a best mostly price rate with customer
  • New K3 Model Fan is no noise, the Fan will auto start over 45" Degree temperature, that mean your room is silent, compare with other brand, the fan will work always 24 hours a days have a sound and easy have a noise after 6 month to repair
  • Key LED controller is never damage before, controller is 100% no problem
  • Key Chips is never damage before since it is using Cree Chips
  • Key LED is using a aluminum , it provides faster method for heat dispersion
  • Key LED is uing 3W Cree Power Chips, compare with other brand 5W or 30W LED Lighting, it is Lower Heat, save our enviorement and sometime if using 5W or 30W Power, it will make death for SPS if keep the coral on upper side. But Key LED role is provides a cover all same color range on your tank

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, Ja, det gav ju inte så mycket...

Men om jag var du, så skulle jag satsa på en Maxspect med Cree, då den är mer "beprövad" enligt mig...

Visst, styrningen kanske inte är superbra, men bra ljus. Men man vet aldrig, det kanske är grymt bra ljus på Keyleden... Sen så reagerar jag direkt på det dåliga språket som används vid beskrivningen av produkten, Negativt, minuspoäng hos mig. =/ om man skall lansera en produkt på den internationella marknaden tycker jag man kan låta en duktig person skriva beskrivningen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...