Aufgedyng Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Tjena,Någon har bra tips på djur som är bra att hålla sanden i bra skick? Har idag några eremiter samt en sandvändande sjösjtärna men finns det något mer kul?--Mats Citera
Reuben Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 nassarius sniglar är riktigt bra med , finns en hel del fisk som rör om i sanden med, tyvärr brukar de spotta upp sanden på korallerna etc så jag undviker dessa. Citera
Hellman Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Valenciennea puellaris har jag haft i mitt akvarium och dom håller sig på botten. Ingen grus uppe på koraller eller liknande. Hade två stycken som höll sanden riktigt vit.Pistolräkor tycker om att gräva så dom kan du använda som sandvändare. Vet dock inte om dom håller sanden så värst ren genom att äta saker som finns i den.Hälsningar Hellman Citera
Aufgedyng Postat 26 mars 2011 Författare Postat 26 mars 2011 Köpte ett symbiospar, pistolräka + goby, shit vilket ös det blev. Räkan möblerade om hela karet direkt och gjorde grottor överallt. Kul att se hur den pola ihop med gobyn:) Citera
Aufgedyng Postat 27 mars 2011 Författare Postat 27 mars 2011 Dom där verkar nice.Baksidan med min symbios duo va att dom inte blev polare med eldräkor dom blev lunch. Citera
nike83 Postat 27 mars 2011 Postat 27 mars 2011 det finns eremiter som lever i sanden som är mycket bra på att hålla den vit! eremiterna själva är vita (i kroppen)! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.