Gå till innehåll

Bra och billig osmos, köpes var?


Piraterna

Rekommenderade inlägg

Har kommit på att det inte riktigt funkar med kranvatten då det blir för höga fosfatvärden och för mycket gägg på rutan. Jag är nybörjare på det här med vad och var man skall köpa. Helst med så mycket kvalité för så lite pengar såklart. Någon som vet varifrån man kan köpa en bra och billig? Dessvärre verkar online vara det givna alternativet om man bara skall se till de två punkterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit på att det inte riktigt funkar med kranvatten då det blir för höga fosfatvärden och för mycket gägg på rutan. Jag är nybörjare på det här med vad och var man skall köpa. Helst med så mycket kvalité för så lite pengar såklart. Någon som vet varifrån man kan köpa en bra och billig? Dessvärre verkar online vara det givna alternativet om man bara skall se till de två punkterna.

Jag kör med Aquatic Nature Antarctica, köpt hos bioted och den fungerar utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara osmos du är ute efter eller skall du ha Silikatfilter på också?

Den som Edward tipsar om hos bioted är riktigt bra. jag tror att alla i sverige säljer mer eller mindre samma sak men bioteds osmos/silikatfilter sitter på en platta så man slipper alla rör som går hit och dit som jag lovar dig att det lätt blir. den kostar ett par hundra jämnfört med att köpa delarna separat men du kommer inte att ångra det ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med Aquatic Nature Antarctica, köpt hos bioted och den fungerar utmärkt.

Samma här, har funkat bra i flera år. Dessutom ingår silikatfilter.

Plattan som den sitter på har inget med Bioted att göra, kitet ser likadant ut var du än köper det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit på att det inte riktigt funkar med kranvatten då det blir för höga fosfatvärden och för mycket gägg på rutan. Jag är nybörjare på det här med vad och var man skall köpa. Helst med så mycket kvalité för så lite pengar såklart. Någon som vet varifrån man kan köpa en bra och billig? Dessvärre verkar online vara det givna alternativet om man bara skall se till de två punkterna.

Höga fosfatvärden löser du inte med osmos, då behöver du fosfatremover.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...