mallan Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 Har precis köpt ett nyytt akvarium med fiskar i osv. Mätte ph och det va lågt, har det med skummaren att göra? hur vet jag om skummaren är på? Det är ett clownhotell med ny skummare, orginal skummaren följde med! har inga erfarenheter på saltvattensakvarium. Citera
mallan Postat 23 maj 2011 Författare Postat 23 maj 2011 Då antar jag att den inte fungerar, kan ja ha felkopplat den? Citera
kladd3 Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 Om jag har fattat det rätt så kan det ta ett tag innan det börja skummar på riktigt tog nästan en vecka innan min skummare började arbeta på allvar Citera
Guest Mickius Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 Luftbubblor ska väl alltid komma ändå?Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
mallan Postat 23 maj 2011 Författare Postat 23 maj 2011 Böt eluttag & nu låter det och bubblar, antar det va därför tack för svaren! Citera
snickarn Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 det kan man säkert. jag brukar börja med att göra fel det är så man lär sig får du inte rätt på det så ta ett foto på makapären och lägg upp här så finns det säkert någon som ser felet Citera
tiomm Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Och om ditt ph är lågt så är det inte pga skummaren. Ett enkelt sätt att få upp ph är att öka syretillförseln i rummet. Prova att öppna lite fönster. Det är ju ändå trevligt den här årstiden Annars kan du prova ph-buffers eller att tillsätta s.k. "kalkvatten". Det är både bra för ph samt dina koraller. Citera
stigigemla Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Ditt pH- värde bör nog stiga ett par tiondelar på et dygn nu när skummaren och ljuset är igång. Det är alltid bra att byta vatten i samband med flyttar. Man får in lite spårämnen och extra syre med det nya vattnet och det är aldrig fel. Det är också ofta så att den som säljer akvariet har tappat intresset och därmed börjat slarva med skötseln. Citera
mallan Postat 24 maj 2011 Författare Postat 24 maj 2011 Nitrate och kalcium har höga värden, vet nån hur jag kan sänka dem? jag böt vatten och anemonen har dött! Citera
Guest Mickius Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Hur höga värden?Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.