Gå till innehåll

Saltvattenssäker Hobbyfärg?


Piraterna

Rekommenderade inlägg

De målade kräftskal jag sett brukar vara orgier i dålig smak men det är väl som med baken kanske, något delat. Om du nu ändå vill måla så är det tveksamt med färg, däremot färg plus lack går bra. Epotex akvarielack är garanterat säker, viss båtlack kan också fungera. Blir dock kanske dyrt till ett så litet projekt.

Annars så har jag ett mycket bättre förslag:

http://www.randompics.net/wp-content/main/2011_06/AQcPh.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

www.glasshell.com Jag har redan tittat på dem men där kan du snacka om dyrt.

Färg + lack låter bra. Tanken är att det är ngt jag och barnen skall kunna göra tillsammans. (De är 4½ och 2½) Bra med lacken, jag kan ju lacka när de har målat.

Dåligs mak? Tja. jag försöker lista ut ett sätt att måla plasten på mitt lilla kar rosa och ljusgrönt för att de skall matcha min kitchenaid. Min nya maxaspect kommer också få sig en omgång när den kommer.

ROSA FTW!!! ;P

(självklart skall skalen målas i neon, fint under blåljus)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Citadel (warhammerfärger) är såpass giftfria att man kan dricka dem om andan skulle falla på... men jag vet inte hur länge de sitter i saltvatten... men måla med nån giftfri hobbyfärg och klarlacka med typ EpoTex eller liknande båtlack så ska det nog gå bra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

de är vattenbaserade, dock löses de inte upp av vatten när de torkat... (försökt tvätta en 3000p woodelfarmy) men som sagt är det nog bäst att klarlacka över...

Sorry för OT.

Okey, woodelf några andra raser?

Har woodisar slaanesh(gamla metal sorten) plus övrigt liggande. kommer antagligen skicka över det till England, har en gammal GW anställd där som skall kränga det åt mig ev.

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hel ok med OT, har ju fått mitt svar.

Antar att vi pratar små söta gubbar, jag är nörd på fel sätt. Mina magic kort behöver inte lackas eller målas :D

Jupp. Warhammer förtillfället. Spelar inte längre vi pratar om det ibland men det blir aldrig av :0. Så nu kör man BloodBowl online istället ;)

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...