rickard598 Postat 23 juli 2011 Postat 23 juli 2011 Har upptäckt att extremt många av mina "småturbosar" har dött, även några riktiga turbosnäckor har dött dom senaste dagarna. Dom som jag menar med "småturbosar" är sådana som förökar sig ganska så fort i karet. Varför händer detta? kan nämna att mina värden varit dåliga då jag haft kh på 14,mg på 1010,Ca på 230. Mg och kh ligger just idag på: Mg 1320 Kh:9,3 så det har stabiliserat sig, men Ca ligger fortfarande lågt, just nu på 180 pga att jag fick fel balling av min butik, fick kh istället så jag har under ett tag doserat kh istället. Kan detta ha med snigeldöd att göra? Temp just nu är 29,7. Korallerna mår bra.mvh Rickard Citera
stigigemla Postat 23 juli 2011 Postat 23 juli 2011 Försök att få tag i Kalciumklorid så fort du kan. Det är mycket märkligt att dina koraller lever. Det är mycket möjligt att ditt pH är lite lågt också. Citera
nike83 Postat 24 juli 2011 Postat 24 juli 2011 vad har du för salthalt med sådana låga värden`? och vad mäter du saltet med? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.