nemo Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Har en fundering om att koppla skummaren direkt till ”ytavrinningen”.Ut i garaget & hittade ett par bitar som silikonades ihop.Vill höra vad ni tror eller kanske vet om idén.En liten box med utlopp i botten kopplas ihop med skummarens vattenintag med slang.Skummaren en Deltec mc500.Rören som använts till denna prototyp är sk elrör kan man ha det i ett saltkar föresten ?<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P>Varför jag ej fixar en riktig ytavrining beror på att jag inte kan få ngn i närheten att borra mitt kar, & själv är jag för feg att sätta en slip/borr i mitt kar som jag ej ens har fått hem ännu, Glasmästarens max var ett 25mms hål & då ville han ha en lös glasskiva, kunde ej borra ett limmat akvariePS: Skall hämta mitt 471 liters hörnkar på onsdag. Citera
stigigemla Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Elrör verkar gå bra har kört ett ett halvår i mitt nano och det ser ut som nytt där det inte vuxit kalkalger. De håller minst 20 år i sötvatten fast färgen hinner bli litet gulare på den tiden. Citera
christian Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Se bara till att hålla vattennivån konstant i karet annars så kommer det efter ett tag sluta rinna vatten över kammen. Citera
Guest HK_Akvarie Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 har själv tänkt på något liknande sen när jag startar upp också.. Citera
aerie Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Tänk bara på det att ju mindre box,desto mindre marginaler har du. När den mängden som ryms i den lådan har dunstat så slutar vattnet att rinna över. Därför kommer jag själv nog att köra med runt 5L ytavrinning,just för att ha lite marginaler så man kan vara borta ett dygn även om man inte har automatisk vattenpåfyllning. Citera
nemo Postat 20 januari 2005 Författare Postat 20 januari 2005 ingen direkt funktion, men hindra ev stora saker att blocka hålet, hade den liggandes hemma. så jag satte dit den.Vet inte ens om det fungerar alls . bara en ide ja fick.. vad fyller kammen för funktion? Citera
the rookie Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 ingen dum idé ...tänk bara igenom för samt nackdelarna ...nackdelarna jag ser är väl att du kommer att lägga ner lika mycket tid på att hålla vatten nivån konstant som du kommer att lägga ner på karet om dagen ...kan nog bli drygt efter ett tag ...jag körde med sump på 65 liter ett tag ...utan vattenpåfyllare ...höll på att bli tokig ...nä ...mycket leksaker så att man får tid för det viktigaste ...bygga och sitta o glo =)Peter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.