sloman Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Hejsan!Jag har förstått vad osmos är men inte riktigt hur det fungerar.Kopplar man den till kranen och låter vattnet rinna ner i nån behållare eller är det något som sitter i karet och renar vattnet som redan finns där?Mvh slö Citera
Klubbsson Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Det är ett filter med microskopist små hål som gör att det rena vattnet rinner igenom filtret och orena vattnet passerar på sidan. Det är två slangar med vatten som går från osmosfiltret, en med smutsigt vatten som man leder ned i avloppet och en med rentvatten som man samlarupp i lämplig behållare eller häller direkt i karet.Det är inte lämpligt att koppla det direkt till kranen för att det behöver ganska högt tryck för att fungera. Jag tror dom flesta i lägenhet har tagit anslutningen till tvättmaskinen och kopplat in sin osmos där. Citera
Clownen Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Innebär det att om man har en osmos som producerar 90L/dygn att vattnet står och forsar24h för att få 90L osmosvatten? Måste gå åt en jäkla massa vatten, eller har jag missuppfattat det? Citera
stigigemla Postat 23 januari 2005 Postat 23 januari 2005 Osmosen ger ungefär 90 liter per dygn och förlorar 3-4 gånger så mycket slaskvatten. Citera
sloman Postat 24 januari 2005 Författare Postat 24 januari 2005 Okej.. nu är jag lite klokare ;DTack så mycket. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.