ruwster Postat 21 augusti 2011 Postat 21 augusti 2011 hej! Ska starta ett 60L projekt och undrar vilka fiskar som rekomenderas?Är som många andra sugen på clownfiskar med anenomer, men min pojkvänn vill ha en drakfisk... skulle man kunna ha de tre tillsammans i ett 60l? Eller dödar drakfisken mina clowner?Har ni några andra tips på lättskötta och vackra fiskar som får plats i mitt akvarium?jätte sugen på att ha små fiskar simmandes nu Citera
stigigemla Postat 21 augusti 2011 Postat 21 augusti 2011 Drakfisken är en rovfisk som skitar ner mycket och blir stor.Till och med clowner är nära gränsen för ett 60 liters.Om du tittar i Forumet mitt första akvarium eller RSM så ser du andra som startat små kar och vad de har i.RSM är på 110 liter och det brukar finnas begagnade att köpa billigare än utrustningen för ett 60 liters. Citera
ruwster Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Ja men det är "tyvärr" så att jag får ta över ett saltakvarium utav en släkting för 500:- med tillbehör, kunde inte motstå erbjudandet!Tack ska försöka leta lite till där. Citera
ruwster Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 En till fråga, kan man blanda batterivatten (destilleratvatten) och vanligt kranvatten typ 50/50 utan några konstiga värden? Bor i sthlm... Citera
Hermanbrute Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Du skulle ju kunna har räkor, revhummer eller nån krabba i. Stjöstjärnor eller andra djur skulle kunna gå.Men jag vet inte om någon fisk som skulle trivas i ett 60 liters kar. Citera
freguz Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Finns visst fisk för 60L, kolla på gobisar (goby) Citera
ruwster Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Oj en yellow goby är ju häftiga! Citera
ruwster Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Jo några fiskar finns det nog allt som man kan lägga ner där tror jag Citera
ruwster Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Ska ha en green mandarin goby harj ag bestämt nu Citera
loopmannen Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Mandarinerna kan vara lite svåra att få att äta det hela blir svårare när man har lite Ls och den inte kan hitta levande föda. Oerhört häftiga men som jag har upplevt dem svåra med maten. Citera
Guest Mickius Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Är väl rek att ha iaf 50 kg levande sten för en mandarin?---- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
ruwster Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Meh vad tråkigt kanske inte blir något akvarium för mig ändå, hittar ju inga fiskar man kan ha som man tycker om :/ Citera
loopmannen Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Jag skulle satsa på ett par mindre clownfiskar och några räkor. Kanske är gränsfall för clownen men det kan nog fungera och växer de ur burken så sälj dem eller byt dem mot ett mindre par. Klart du ska ha ett saltakvarium. Vem vet du kanske byter upp dig till ett större så småningom. Citera
ruwster Postat 24 augusti 2011 Författare Postat 24 augusti 2011 Ja det skulle jag kunna göra tack för tipset! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.