Gå till innehåll

Vill du vara med och driva Saltvattensguiden framåt?


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Vill du vara med och driva Saltvattensguiden framåt?</SPAN>

Brinner du för Saltvattenshobbyn? Har du idéer om hur Saltvattensguiden kan utvecklas vidare? Vill du engagera dig ideellt ett tag framöver? Då kanske du är rätt person att vara med i ledningen för Saltvattensguiden!</SPAN>

Efter det att Christian Wrang startade forumet 2002 har driften övertagits av en ideell förening från hösten 2007. Föreningens medlemmar består huvudsakligen av de som för tillfället arbetar som moderatorer. Bland dessa medlemmar väljs en styrelse, som sedan i våras består av Vargklo (ordförande), Capote (kassör), Petrol (IT-admin) samt Wiking (ledamot).</SPAN>

Att leda Saltvattensguiden känns lite som att ligga och ”dra” i ett cykellopp. Det krävs alltid att någon/några ligger allra längst fram och ”drar” för att klungan ska hålla bra tempo. Att ”dra” på forumet kan vara att hela tiden driva nya idéer som hur forumet ska utvecklas och hur vi kan göra det ännu mer intressant för både erfarna och nya akvarister. Samtidigt måste man, liksom i ett cykellopp, växla de personer som ligger och ”drar” längst fram. Gör man inte det riskerar hela klungan att tappa tempo. Ungefär där är vi nu med ledningen för Saltvattensguiden.</SPAN>

Vi som nu leder Saltvattensguiden stannar gärna kvar i någon kapacitet för att stötta med struktur och kontinuitet. Samtidigt är det klart att det behövs nya kraften för att lyfta oss till nästa nivå. Flera platser står till förfogande (och definitivt min egen), så det finns plats för flera engagerade individer! </SPAN>

Vad krävs det av dig? Ja, du är givetvis en engagerad saltvattensakvarist. Du samarbetar bra med andra och kan driva idéer framåt. Du ser ett värde av att arbeta ideellt för att föra hobbyn framåt (ingen som helt ersättning betalas ut till funktionärer). Du behöver inte ta ett uppdrag som moderator om du inte vill det, även om det givetvis kan kombineras. Du behöver heller inte resa, vi samtalar med varandra på telefon eller elektroniskt.</SPAN>

Är du intresserad, eller bara vill veta lite mer? Ställ frågor i tråden, eller sänd ett mail till admin@saltvattensguiden.se. Du kan givetvis också sända PM till någon av oss.</SPAN>

Vi ser fram emot ett ert intresse :)</SPAN></SPAN></SPAN>

Styrelsen genom Vargklo</SPAN>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bumpa denna tråden igen!

Alla ni som tror er kunna hjälpa till med att driva SG framåt är välkomna att höra av er. Som Calle skrev i första inlägget så kan vi behöva hjälp med ytterligare Moderatorer och/eller personer som kan deltaga i vårt styrelsearbete. Även ni som har andra idéer är välkomna att höra av er. Det kan t ex gälla skrivandet av nya artiklar, tekniska lösningar vad gäller SG's programvara, ja prakiskt taget allt som gör att vi tillsammans för SG framåt. Om det känns bättre att ta kontakt med oss via mail så skicka till admin@saltvattensguiden.se. Det går också bra att sända PM till någon av oss.

Jag tycker att det skulle vara extra kul om en eller flera av våra kvinnliga medlemmar anmälde sitt intresse. Jag har inte koll på hur många kvinnliga medlemmar vi har i skrivande stund men så hemskt många tror jag inte att det är. Just därför vore det extra kul med ert engagemang också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man får använda Google translate kan jag gärna attackera reeflex på lediga stunder :)

Tack för det, men dessvärre är inte stavningen den bästa på originalspråket, och det kan kan lätt bli fel med facktermer. Den engelska översättningen är desvärre kraftigt förkortad, så det är bäst att översätta från tyskan direkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...