Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har fått idé torka.....

Har ett 160 liters som är 95cm lång med ca 35kg hyfsad ls, skummar en aqua-medic midi med luftpump och två ehiem pummar på 1200 resp 600 med vadd filter och två t8 lysrör som ska uppgraderas till t5 2*24w som jag har liggandes omonterat. Och nu till min fråga? Vad ska jag skaffa för fisk eller djur? Har ett "huvudkar" och karantänsburk också på 160liter men nu har jag detta "över" Det är som ni har läst inget märkvärdigt kar och det står i en ställning med vattenbytar burken på 110 ovanför så vatten byte är inga problem.

Och det ska vara några roliga fiskar men vad??? Ett tag tänkte på en 8-10 bluedevil, eller en lite muräna(inte och!) eller vad??

Alla förslag mottages tacksamt!!

/Joakim sthlm

Postat

Skulle nog satsa på en del LPS koraller,ett par odlade percula,några stycken putsarräkor och sen lite olika gobies,tycker de är ganska charmiga...kanske går att få tag på någon sånmed symbiosräka?

Postat

Ang Sjöäpplen: Deras ägg har beskrivits som "poisonous fish-candy", men de är så coola. Det är otroligt meditativt att titta på deras tentakler där de står och äter.

Postat

Tack för alla svar!!! Det lutar inte LPS för det blir för krångligt men kanske en liten drake eller ett par gyltor skulle kunna vara något. Skulle det gå en tid en Pterois en tid???någon som vet. Eller en Antennarius skulle kunna vara spännande om det går att få tag på eller om någon har någoat annat förslag så ös på!!

Postat

Ett tips när det gäller gyltorna! Alla butiker som köper från STM i England kan ta hem sånna! STM har ett mkt bra utbud av dessa gyltor! Priserna är ok för de har för det mesta fina fiskar! Men tänk på att små fiskar som passar i drakfiskmunnar kan bli mat!smiley1.gif

Postat

Hur långa e dina 24W T5?, har för mig att det finns två olika sorters T5, vanliga och högeffekts och att det är högeffekts man har till akvarium, mina 90cm T5 är på 39w och om din också är 90cmså det måste ju va nått sånt.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...