Gå till innehåll

Caulastrea furcata


Fagerberg

Rekommenderade inlägg

Jag är nyfiken på vad du har för ljus och var i karet korallen är placerad.

Min Caulastrea har vuxit enomt snabbt, antalet polyper är ungefär sjudubblat på 9 månader, utan någon speciell utfodring. Den får lite artermia/cyclops ett par gånger i månaden eller så. Den stod på botten ca 60 cm under ganska kraftigt Maxspect LED-ljus.

KH = mellan 7,5 - 8.0

Ca = ca 420

Mg = ca 1350

Fauna Marins spårämnen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gifTråd flyttad till rätt forumsdel.
Eftersom du lagt tråden bland mjukkoraller och det rör sig om en stenkorall är jag nyfiken på hur dina vattenvärden ser ut?
Jag la den i den tråden jag trodde det var , ca 660 mg 1140 , tänkte börja med balling
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inget ont menat Mathias, jag frågade mest eftersom den låg i fel forumedel så misstänkte jag att du trodde det var en mjukkorall och då inte hade en tanke på de värden som är nödvändiga för stenkoraller. :) Mg är lite för lågt och Ca lite väl högt. Hur ser ditt KH-värde ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nyfiken på vad du har för ljus och var i karet korallen är placerad.Min Caulastrea har vuxit enomt snabbt, antalet polyper är ungefär sjudubblat på 9 månader, utan någon speciell utfodring. Den får lite artermia/cyclops ett par gånger i månaden eller så.. KH = mellan 7,5 - 8.0Ca = ca 420Mg = ca 1350Fauna Marins spårämnen
Har du bara fauna marins tillsatts ? Jag har 2st 150w mh lampor med 2st t5 blåa lysrör, 70-80cm under lampan
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inget ont menat Mathias, jag frågade mest eftersom den låg i fel forumedel så misstänkte jag att du trodde det var en mjukkorall och då inte hade en tanke på de värden som är nödvändiga för stenkoraller. :) Mg är lite för lågt och Ca lite väl högt. Hur ser ditt KH-värde ut?
Nej lugnt hehe tack iallafall, ok hur gör man med högt ca ? Kh är ca 7-8 salt 1,025
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...