Gå till innehåll

Piggelins nanokar blir till. (18 L)


Piggelin

Rekommenderade inlägg

Tänkte dela med mig av mitt projekt. Ni får ta det som det är då det är första gången jag ger mig på något sådant här.Har aldrig gjort en bakgrund eller liknande saker.Fick insiration av "Lasse" tror jag han heter som bygger ett litet kar....Mitt kar är dok långt ifrån hans nivå men man får börja någonstanns.Så mitt projekt då....Ett litet kar på 18 LiterTanken är att ha lite koraller och något mycket enkellt levande...Kommer lite bilder på dagens jobb.PS: ni får ursäkta alla mina stafel då jag stavar som en kratta...... DS.

Ändrat av Piggelin
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har köpt mig en bit Slimline bakgrund. Valet stod mellan en vit eller röd/svart. Då jag tyckte vit sand och vit bakgrund blir för mycket så valde jag den sistnämnda.

Fram med Dremel maskinen och ett vasst rakblad.

på bilden så har jag redan skurit ut bitar samt gjort några hål.

bild3cq.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderade på hur jag kan få till bakgrunden då jag vill ha ett litet fack bak i karet.

Det blev ca 3 cm mellanrum längst bak.

Själva insuget mellan kar och tomrumet var lite knepigt, men nybörjare som man är så tager man det man haver eller hur man nu säger...

Det blev en sil till en vask.

sild.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var den på plats och fastsatt lite enkellt med lite silikon så man lätt kan ta av toppen och fixa kammen och returen....

Om någon undrar varför jag valde att sätta silen där eller varför jag har en sil där så vet jag inte det jag tykte det kändes bra att ha ett insug :)

Plaseringen var enkell. Mitt i så syns den inte då det kommer komma sten framför.....

Aja nu har jag i alla fall hällt i sanden i karet och silikonen får torka över natten.

Skall hälla i vatten i morgon och sen inväntar jag mina nya LED lampor jag köpt som kommer från Kina om någon dag....

kar2.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag har samma sand i mitt sötvattensnano. Ska du också ha med ditt kar på utställningen nästa helg?
Jepp det är planen :)
Finns det inte risk att detta begar igen? (syftar till skårorna du gjort i bakgrunden)Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ingen aning det får vi se mycket möjligt att det inte fungerar då får vi labborera lite till.....Just nu sitter jag och funderar på om man kan hitta minsta möjliga propeller så man får mer cirkulation.Vill inte ha något stort utan litet.... Så vet ni något så länka gärna... Ändrat av Piggelin
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enklast är väl ett ytterfilter som får dra vattnet från baksidan i så fall... Då får du ju möjlighet till annan filtrering åxå (och värmare i vissa fall) samt ett bra ställe att sköta vattenbyten på. Men ytterfilter kanske inte är aktuellt?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...