Gå till innehåll

Projekt 672l


Roger.J

Rekommenderade inlägg

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Beror på lite hur du vill attt färgerna skall vara men med 8 rör så skulle jag blanda lite blåa o vita hög-k rör samt lägga till nåt fidji rör.

ATI och AS är dom rören jag kört mest med, KZ har bra rör med fidji purpel som sticker ut lite och ger vissa koraller/fiskar extra färg.

Skulle det vara min burk så skulle det nog vara 4 rör blått, 3 vita 15k, och ett fidji...

Detta är dock en smaksak, vissa vill ha mindre blått än så andra mer.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för svaret Niklas

Och visst vill ja ha blått ljus i burken, hade själv tanke på 4 blårör Men sen vet jag inte vad jag har tänkt mig där av frågan.

Dessutom har man ju inte haft saltvatten innan så man vet ju inte vilka märken på rör som är bra eller dåliga

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ATI har ett bra rör som heter Blue+, det är en storfavorit hos många men svår att hitta i sverige.

KZ kan du hitta hos flera i sverige då Bioted är grossisten, men jag tycker deras rör kan vara lite dyra.

AS hittar man väl enklast hos Triton eller drakfisken och det är ungefär samma prisklass som KZ.

Budget lösningen är osram67(blåa) som skall vara riktigt snygga, har dock inte provat själv så jag lovar inget ;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tog en ny mobilbild

Har gjort om lite & tillsatt lite koraller så nu ska jag börja göra en flyttbar bakgrund i frigolit (tycker det behövs något bakom men måste ju kunna se i burken bakifrån ibland)

Ps dags att ta fram den riktiga kameran så bättre biljder kommer ;)

post-6254-14468923850282_thumb.jpg

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Fint kar Roger! Skoj att träffas idag på triton. Måste även tacka att du släppte imperatorn åt mig! Ett tips om du vill köpa en sån i framtiden, låt den komma i väldigt sent då den oftast är väldigt bestämmande och kan va lite aggresiv mot andra fiskar, vad jag fått erfara, Ser ut som att du åtminstone behöver en palettkirurg, en Flavescense, och någon annan rolig kirurg :) dom gör fint liv i karet :) Vad ska du ha för inriktning på koraller? just det, fick du till det med nya rör till lyset? såg att du undrade vad du skulle köpa för rör, jag håller med nixon med 4blåa, jag hade sedan valt 1 fiji purple, 1duo och 2 actinic rör.

Buden är många ;)

mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Rickard

Det var trevligt att mötas och kör nu med 4st blåa rör 3vita & 1st purpule (vet däremot inte namnen på alla men kommer att byta ut rören snart).

Har du även tips på vilken föld man ska sätta rören & även hur dom skall tändas så skulle jag ta emot detta med nöje.

Ang koraller så blir det en hel del och har ju lite redan men skall läsa betydligt mer och kika lite på vad man hittar men varierande färger är ett måste.

När det gäller fisk så brukar jag vara väldigt inpulsiv (vilket alltid inte är bra) men lite önskningar har man ju och har fastnat för kirurger.

Skulle du komma mot Tumba så är du alltid välkommen på en fika & kika på burken.

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänder följande :2st blårör som går kl 11-22 sedan 1blått och ett actinic från 13-19 sedan 1purple och ett vitt 14-20 har jag för mig! Valde att sätta blårören i mitten av armaturen så jag får det ljuset i hela karet hela tiden, vad jag läst ska blårör gynna korallers tillväxt. Kirurger är mycket trevliga, dock är min scopas dum på imperatorn nu men den ska visa vem som bestämmer i början, de kommer ändras :) såg att du köpt en achilles? Hur är den? Fått någe prick? Kommer du köra balling? Trevliga bilder! Vore skoj och komma förbi nånting! Med vänlig hälsning, Rickard

Tackar RickardDet var trevligt att mötas och kör nu med 4st blåa rör 3vita & 1st purpule (vet däremot inte namnen på alla men kommer att byta ut rören snart).Har du även tips på vilken föld man ska sätta rören & även hur dom skall tändas så skulle jag ta emot detta med nöje.Ang koraller så blir det en hel del och har ju lite redan men skall läsa betydligt mer och kika lite på vad man hittar men varierande färger är ett måste.När det gäller fisk så brukar jag vara väldigt inpulsiv (vilket alltid inte är bra) men lite önskningar har man ju och har fastnat för kirurger.Skulle du komma mot Tumba så är du alltid välkommen på en fika & kika på burken.MvhRoger
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...