Gå till innehåll

Projekt 672l


Roger.J

Rekommenderade inlägg

hej igen Rickard

Ang prick så fick jag tendenser på det men kopplade in uvc så nu inga problem ang balling så kommer det snart funderade ett tag på kalkreaktor men det verkar bökigt så får börja med en balling.

Ska flytta runt rören som du rekomenderade & även tiderna.

Sedan till bilder så ska jag försöka att rycka upp mig lite där med att ställa om kameran lite (har inte använt den på ett tag och det är väldigt svårt att fota med blåljus men det får man ju lära sig.

Ha det bra så höres vi

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ok, blir lätt så vid introduktion av ny fisk, särskilt denna. Köpte du den från triton? Jag kör balling och är kanonnöjd med detta, lätt att ställa in och man blandar i 5l dunkar, så i framtiden ska jag ha 3st extra dunkar som är färdigblandade så det bara är att byta dunkarna när dom är slut. Kommer du köra profilux?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen

Ang fisken så kom den inte från Triton

Sedan till Balling så blir det säkert profilux.

Men måste tyvärr jobba lite med burken nu har haft strömavbrott i 15,5tim så just nu väldigt orolig men hoppas att det går bra

Vi hörs Rickard

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja inte roligt men som det ser ut nu så mår dom mesta fiskarna okej ok vattenvärderna är rätt okej och det blir vatten byte med ca 10% innan jag lägger mig

Tempen har jag fått upp lite nu och cirkulationen har varit på ett par timmar så även sumpen (åkte och köpte ett elverk för 5000:- efter 12timmar eftersom vattenfall alldrig kom hit med något)

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Snyggt Roger !

Tror det kommer bli ännu bättre med bakgrunden :)

Och kanske några koraller till, du har ju hur mycket plats som helst ;)

Du kanske ska uppdatera med vad du har för teknik!

Ja den listan blir lång + att det saknas ju lite till men ska bygga lite till med blandkar & osmoskar som skall byggas in i rummet sedan skall ju ballin in + ev ett hemmabyggt fragkar som skall sammankopplas med sumpen(detta tar lite tid) så vi tar listan lite senare men mer bilder kommer skall börja med bakgrunden idag

:ler:mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktigt snyggt!

är den en LS som ser ut som en "gren"? (orkade inte läsa igenom alla sidor om svaret stod där)

Ja det är 2st grenar av Ls som ligger i framkant (tyckt dom var var rätt häftiga när jag såg dom så det var bara att köpa dom tyckte jag)

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt projekt! Funkar det bra utan åtkomst framifrån tycker du?

Skissar själv på ett liknande med inbyggt i vägg, och lutar mot att inte ha några luckor på framsidan, blir ett mer rent/snyggare intryck tycker jag.

Går lite i tankar snyggt kontra opraktiskt ....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...