Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hade tänkt att måla baksidan blå på akvariet. Vilken typ av färg ska jag använda?

Johan

Postat

det går med i princip vilken färg som helst... bara att välja en färg man tycker passar och sen rolla på 2-3 lager.

Postat
  • Författare

OK, tack för svaren.

Eller finns det något annat bra alternativ om man inte vill "förstöra" baksidan med färg?

Johan

Postat
  • Författare

Nja...

Det blir nog till att måla ändå. Tror att jag hört nån gång att det lätt blir speglingar av dessa bakgrundsmotiv, och inte lika bra!? Lite tar det ju emot och börja måla på ett nytt Deltec smiley19.gif. Men det blir nog bäst i slutändan. Tack allihop för svaren.

Johan

• 2 veckor senare...
Postat

Om de inte är försent!

Testa att måla en annan glasskiva som r lika stor som baksidan å sätt den baktill, eller måla ett papper är kanske änklare, då får du ju inte den glatta hinnan som bakgrunder har!

Bara en tanke, har inte testat, men borde gå;)

Postat

Man kan måla en frigolitskiva och sätta bakom akvaiet om man vill ha lite struktur i bakgrundsfärgen.

Postat

Man kan köpa någon typ av klisterfolio som används för reklam mm, dom säljs i stora ark... Hade jag till mitt förra, funkade perfekt.

Postat
  • Författare

Har varit och köpt färg. Så nu fårjagnog ta mig en funderare på vilket som blir bäst. Ska nogprova med en friglitskiva först.

Postat

måla på.. välj en vattenbaserad färg du går det enkelt att skrapa bort färgen ifall du inte blir nöjd..

Postat

Förstår inte riktigt skillnaden med att måla en frigolitskiva eller

pappskiva än att köpa färdigt blått på rulle i akvarie affär. ???

Postat

Antar att största skillnaden blir att du kan välja just den nyans som du vill ha om du målar...

Postat

skit i å måla.. beställ en spegel som e lika stor som baksidan.. du får ett grymt djup i karet då.. ser dubbelt så djupt ut.. + att du ser in bakom ls berget.. ja har gjort så, ska försöka få upp en bild på hur det ser ut...

Postat

blir inte fiskarna sneda i huvudet å tror att det finns en likadan fisk nära dem som dem aldrig kan få kontakt med??

Postat

Om man sätter upp plast eller masonit bakom karet måste man tejpa eller silkona fast det i överkanten så att det inte droppar vatten någon gång som sedan ger torkfläckar. DC-fix plast har släppt i kanterna hos mig efter några år.

De flesta fiskarter lär sig att känna igen en spegelbild efter ett tag.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.