Joru Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Hade tänkt att måla baksidan blå på akvariet. Vilken typ av färg ska jag använda?Johan Citera
vahagn Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 De som har gjort det har använt av acryl- eller latex-färg. Citera
denuo Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 det går med i princip vilken färg som helst... bara att välja en färg man tycker passar och sen rolla på 2-3 lager. Citera
Joru Postat 13 februari 2005 Författare Postat 13 februari 2005 OK, tack för svaren.Eller finns det något annat bra alternativ om man inte vill "förstöra" baksidan med färg?Johan Citera
Joru Postat 13 februari 2005 Författare Postat 13 februari 2005 Nja...Det blir nog till att måla ändå. Tror att jag hört nån gång att det lätt blir speglingar av dessa bakgrundsmotiv, och inte lika bra!? Lite tar det ju emot och börja måla på ett nytt Deltec . Men det blir nog bäst i slutändan. Tack allihop för svaren.Johan Citera
Utstrand Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 Om de inte är försent!Testa att måla en annan glasskiva som r lika stor som baksidan å sätt den baktill, eller måla ett papper är kanske änklare, då får du ju inte den glatta hinnan som bakgrunder har!Bara en tanke, har inte testat, men borde gå Citera
metcrue Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 Man kan måla en frigolitskiva och sätta bakom akvaiet om man vill ha lite struktur i bakgrundsfärgen. Citera
Anders Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 Man kan köpa någon typ av klisterfolio som används för reklam mm, dom säljs i stora ark... Hade jag till mitt förra, funkade perfekt. Citera
Joru Postat 1 mars 2005 Författare Postat 1 mars 2005 Har varit och köpt färg. Så nu fårjagnog ta mig en funderare på vilket som blir bäst. Ska nogprova med en friglitskiva först. Citera
hbmannen Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 måla på.. välj en vattenbaserad färg du går det enkelt att skrapa bort färgen ifall du inte blir nöjd.. Citera
Linnex Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 Förstår inte riktigt skillnaden med att måla en frigolitskiva eller pappskiva än att köpa färdigt blått på rulle i akvarie affär. ??? Citera
vahagn Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 Antar att största skillnaden blir att du kan välja just den nyans som du vill ha om du målar... Citera
Linnex Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 I så fall hade jag nog valt att måla på en massonitskiva. Citera
hbmannen Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 skit i å måla.. beställ en spegel som e lika stor som baksidan.. du får ett grymt djup i karet då.. ser dubbelt så djupt ut.. + att du ser in bakom ls berget.. ja har gjort så, ska försöka få upp en bild på hur det ser ut... Citera
Daniel Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 blir inte fiskarna sneda i huvudet å tror att det finns en likadan fisk nära dem som dem aldrig kan få kontakt med?? Citera
stigigemla Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 Om man sätter upp plast eller masonit bakom karet måste man tejpa eller silkona fast det i överkanten så att det inte droppar vatten någon gång som sedan ger torkfläckar. DC-fix plast har släppt i kanterna hos mig efter några år. De flesta fiskarter lär sig att känna igen en spegelbild efter ett tag. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.